صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / گریفیتس در شورای امنیت: مذاکرات یمنی‌ها در ژنو طبق برنامه پیش نرفت
گریفیتس در شورای امنیت: مذاکرات یمنی‌ها در ژنو طبق برنامه پیش نرفت

گریفیتس در شورای امنیت: مذاکرات یمنی‌ها در ژنو طبق برنامه پیش نرفت

فرستاده سازمان ملل به یمن شکست مذاکرات ژنو را به شورای امنیت اطلاع داد و گفت که این مذاکرات طبق برنامه ریزی که برای آن شده بود، پیش نرفت.

گریفیتس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت ارم نیوز، مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن در جریان نشست ویژه شورای امنیت درباره آخرین تحولات یمن در نیویورک گفت: این مذاکرات طبق برنامه‌ریزی که برای آن شده بود، پیش نرفت اما روند سیاسی یمن آغاز شده است.

گریفیتس ضمن ابراز ناامیدی از حضور نیافتن هیئت مذاکره کننده انصارالله در این مذاکرات، از هیئت دولت مستعفی یمن به دلیل حضور در ژنو قدردانی کرد.

فرستاده سازمان ملل به یمن در ادامه خواستار حمایت شورای امنیت از وی در این مسؤولیت شد تا بتواند عملیات مسالمت آمیز خود در یمن را ادامه دهد.

وی خطاب به اعضای حاضر در این نشست گفت: از شما می‌خواهم که از من حمایت کنید تا بدین وسیله بتوانم روند سیاسی در یمن را پیش ببرم. زمانی که خواستار انجام مذاکرات میان طرف‌های درگیر در یمن شدم به خوبی از این مساله آگاه بودم که به دلیل شدت گرفتن جنگ راه آسانی را در پیش ندارم.

گریفیتس تاکید کرد: علی‌رغم حضور نیافتن یکی از طرف‌ها در مذاکرات ما توانستیم که روند سیاسی را آغاز کنیم.

فرستاده سازمان ملل به یمن در ادامه ضمن تاکید بر توجه همه طرف‌های مربوطه، از جمله شورای امنیت به روند سیاسی در این کشور، گفت که وظیفه وی تشویق طرف‌های درگیر به گفت‌وگو و درخواست از آنها مبنی بر احترام قائل شدن به ملت یمن است.

گریفیتس در ادامه نسبت به کاهش ارزش ریال یمن و اوضاع بد اقتصادی آن هشدار داد.

وی ادامه داد: من دو هدف را در سفرم به مسقط و صنعا دنبال می‌کنم، هدف اول از این سفر بررسی مبادله اسرا میان طرف‌های درگیر در یمن و راه‌اندازی دوباره فرودگاه صنعا است. هدف دوم نیز تضمین پایبندی همه طرف‌ها به ادامه مذاکرات است.

فرستاده سازمان ملل به یمن در سخنرانی خود اعلام نکرد که در چه تاریخی به مسقط و صنعا سفر خواهد کرد.

از سوی دیگر، کشورهای حاضر در این نشست از حضور نیافتن هیئت انصارالله در مذاکرات ژنو ابراز تاسف و ناراحتی کردند.

در همین راستا، نماینده انگلیس در شورای امنیت بر ضرورت حل و فصل سیاسی مساله یمن و پایان دادن به جنگ در این کشور تاکید کرد، که این تصمیم با استقبال هلند و فرانسه همراه شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.