صفحه اصلی / استان ها / یزد / کمبود لاستیک در بازار، از چالش‌های جدی یزد
کمبود لاستیک در بازار، از چالش‌های جدی یزد

کمبود لاستیک در بازار، از چالش‌های جدی یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به این‌که برخی از نحوه توزیع لاستیک در استان گلایه دارند، گفت: موضوع نحوه توزیع نیست بلکه کمبود آن در بازار است.

لاستیک

به گزارش کسب و کار نیوز، « علی علیخانی» در جلسه بررسی مشکلات شرکت‌های مسافربری در زمینه لاستیک در فرمانداری مهریز که با حضور صباغیان، نماینده مهریز در مجلس شوراس اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: لاستیک مورد نیاز کشور پنج میلیون حلقه است در صورتی که تولید داخلی ۱٫۵ میلیون حلقه است و بقیه آن به صورت قاچاق وارد می‌شود و همه مسئولان صنعت و معدن در جریان این موضوع قرار دارند .

وی افزود: با اتفاقات اخیری که در کشور رخ داده، میزان توزیع لاستیک در کل کشور به ۷۰ تا ۸۰ هزار حلقه رسیده که به هیچ وجه با میزان مصرف، قابل مقایسه نیست .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد،‌ گفت: در حالی که لاستیک اصلاً به استان نرسیده، در مورد توزیع آن گلایه‌هایی وجود دارد و واقعیت این است که موضوع نحوه توزیع نیست بلکه کمبود آن در بازار است .

علیخانی با اشاره به طراحی یک سامانه از سوی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد برای کنترل نحوه توزیع، تصریح کرد: با توجه به کیفیت خوب این سامانه، سازمان راهداری تصویب کرد که استفاده از آن به تمام کشور ابلاغ شود، اما مشکل اصلی ما این است که لاستیک در سیستم وجود ندارد و اگر هم وجود دارد، سایز مورد نیاز رانندگان نیست .

وی خاطرنشان کرد: سه استان از جمله یزد، درخواست داشتند که سرمایه‌گذاری کنند و با همکاری سیستم دولتی، لاستیک وارد کنند تا به نوعی هم تحریم‌ها را دور بزنیم و هم مشکلات مردم را حل کنیم .

این مقام مسئول تصریح کرد: بررسی‌های لازم در این زمینه انجام و مقدمات کار فراهم شده و منتظر صدور مجوز هستیم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: بحث دیگر در حوزه لاستیک این است که اگر لاستیک‌های کشف شده از انبارهای احتکار با قیمت مصوب وارد چرخه توزیع شود، بخشی از این مشکلات حل خواهد شد .

علیخانی یادآور شد: با توجه به این‌که تا مدتی دیگر ما وارد طرح راهداری زمستانی می‌شویم، خود ناوگان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز، با مشکل لاستیک مواجه است که امید می‌رود مسئولان امر برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل ۲۸ جلسه در سطوح مختلف برگزار شده و از کارشناسان، صنف رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل، صاحب‌نظران دانشگاهی و … دعوت شده تا مشکلات این بخش با همفکری حل شود .

علیخانی در خصوص بحث بیمه رانندگان و همسران آن‌ها نیز گفت: این موضوع تقریباً حل و از ۱۵ مرداد عملیاتی شده و ۹۰۰ راننده زیر پوشش قرار گرفته‌اند که اگر راننده‌ای زیر پوشش قرار نگرفته، حضوری یا از طریق سامانه اعلام کند تا پیگیری لازم انجام شود .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: همه تلاش ما این است که در حد توان خود به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت حوزه حمل و نقل باشیم و آماده هرگونه همکاری در بحث توزیع، ارائه اطلاعات به رانندگان هستیم .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.