صفحه اصلی / دسته بندی نشده / وجود قابلیت کشت ۴۰۰ نوع گیاه دارویی در گلستان
وجود قابلیت کشت ۴۰۰ نوع گیاه دارویی در گلستان

وجود قابلیت کشت ۴۰۰ نوع گیاه دارویی در گلستان

رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خوب استان، زمینه کشت 400 نوع گیاه دارویی در گلستان وجود دارد که از این میان 21 نوع گیاه در اولویت تشخیص داده شده است.

گیاه دارویی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «مختار مهاجر» در نشست تخصصی بررسی فرصت‌ها و چالش‌های تولید و تجاری‌سازی زیره سبز و گل گاوزبان در استان گلستان، اظهار کرد: سیاست‌گذاری در کشت و تولید گیاهان دارویی در کشور با نگاهی جدید دنبال می‌شود.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان طی یک دوره پنج ساله در نظر گرفته شده است.

مهاجر تصریح کرد: شرایط اقلیمی استان گلستان برای کشت گیاهان دارویی بسیار مناسب است و همین امر زمینه را برای کشت ارقام مختلف در استان فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: در گذشته بیشترین سطح گیاهان دارویی در استان زیره بود و تولید آن در استان به ۲۵ هزار تن می‌رسید اما امروز به‌علل مختلف این میزان به ۲۰۰۰ تن رسید.

وی خاطرنشان کرد: زمینه تولید گل گاوزبان در استان قابل توجه است که می‌توان روی بخش‌های مختلف آن در استان سرمایه‌گذاری کرد.

مهاجر با تأکید بر ضرورت موضوع اهمیت استانداردسازی یادآور شد: استانداردسازی و اخذ گواهی بهداشتی یکی از پارامترهای اصلی برای صادرات گیاهان دارویی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.