صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / نظرپور: مصدومیتم در باکو تشدید شد/ نیاز شیرجه مربی خارجی است
نظرپور: مصدومیتم در باکو تشدید شد/ نیاز شیرجه مربی خارجی است

نظرپور: مصدومیتم در باکو تشدید شد/ نیاز شیرجه مربی خارجی است

ملی‌پوش شیرجه‌ی ایران با بیان اینکه مصدومیتش از اردوی باکو تشدید شده است، خاطرنشان کرد: شیرجه ایران برای پیشرفت نیاز به مربی خارجی دارد.

شیرجه مردان

شهنام نظرپور در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص مصدومیت خود در جریان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا توضیح داد: متاسفانه با مصدومیتی که داشتم به ایران برگشتم و باید به زودی به دکتر مراجعه کنم. در حال حاضر با کورتن درد کمرم بهتر شده ولی همچنان اذیت کننده است. امیدوارم پس از مراجعه به دکتر نیاز به عمل نباشد ولی با این شرایط فعلا نمی‌توانم تمرینات را پیگیری کنم.

ملی پوش شیرجه ایران درخصوص تاثیر مصدومیتش بر روی کار تیمی او با مجتبی ولی‌پور در ماده ۱۰ متر سینکرو توضیح داد: مطمئنا اگر این مصدومیت بد موقع به سراغم نمی‌آمد می‌توانستیم در بین تیم‌های حاضر به جایگاه چهارم برسیم. انعطاف بدن من پایین تر آمده بود و همین مساله تاثیر به سزایی در امتیازدهی داوران داشت.

او ادامه داد: البته خود قائم میرابیان با دیدن تیم‌های اندونزی، سنگاپور و کره شمالی تعجب کرده بود چراکه همگی از مربیان چینی استفاده کرده بودند. ما نیز برای پیشرفت بیشتر باید از مربیان خارجی استفاده کنیم. مطمئنا ورود علم جدید به شیرجه ایران می‌تواند آینده این رشته را بیشتر از آنچه که تصور کنیم روشن کند. حتی اگر نفراتی مثل قائم میرابیان روز و شب برای تیم وقت بگذارند و شهنام و مجتبی نیز با غیرت و انگیزه بالا شیرجه بزنند مطمئنا مقابل تیم‌هایی چون چین، ژاپن و کره‌ جنوبی حرفی برای گفتن ندارند.

دارنده مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی با اشاره به تاثیر مربیان خارجی در پیشرفت شیرجه ایران، ادامه داد: در حال حاضر همه توانایی شیرجه ایران چیزی است که من و مجتبی ارائه می‌دهیم. استعدادهای خوبی داریم ولی برای شکوفا شدن آنها باید از مربیان چینی مانند کشورهای دیگر استفاده کنیم. رکوردهای ما در چندین مسابقه اخیر در یک سطح معین بوده و نمی‌توان بالاتر از آن را انتظار داشت. البته قائم میرابیان تلاش‌های بسیار زیادی انجام می‌دهد ولی این یک واقعیت است که برای پیشرفت باید از متدهای روز دنیا استفاده کنیم.

او درخصوص کهنه بودن مصدومیت خود نیز توضیح داد: تقریبا بعد از مسابقات قهرمانی آسیا من با این مشکل روبرو بودم اما نه به این شدت. در تمرینات نیز تمامی تلاشم را انجام دادم و فیلم‌های موجود نشان از این مساله است که در هیچ بازه زمانی برای تیم ملی ایران کم نگذاشتم. متاسفانه در اردوی باکو این مصدومیت تشدید شد و در مسابقات جاکارتا بیش از آنکه فکر کنم درد داشتم. البته این صحبت که بگویم ما این مصدومیت را پنهان کرده بودیم تا به مسابقات اعزام شویم باعث ناراحتی من خواهد شد. چنین چیزی وجود ندارد. در ورزش قهرمانی مصدومیت ممکن است برای هر ورزشکاری پیش آید.

نظرپور در پاسخ به این سوال که آیا صحبت‌های محسن رضوانی درخصوص شرایط شیرجه ایران درست است، اظهار کرد: صحبت‌های رئیس فدراسیون محترم است اما اگر از مربیان جدید با دانش به روز استفاده نکنیم حتی استعدادهای ناب هم نتایج بهتری نخواهند داشت. من اگر در حیطه مربی‌گری خیلی تلاش کنم شاید شیرجه‌رویی یک سطح بالاتر از خودم را تربیت کنم که مطمئنا برای درخشش در میدان‌های بین‌المللی کافی نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.