صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / منابع آبی زیرزمینی کاشمر در مرز بحران

مدیر آبفای شهری کاشمر عنوان کرد:

منابع آبی زیرزمینی کاشمر در مرز بحران

مدیر آبفای شهری کاشمر گفت: تهدید منابع آبی زیرزمینی به واسطه مصرف بی رویه و بدون مدیریت ما را به مرز بحران رسانده است.

خشکسالی

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا عباسی صبح امروز  21 شهریور ماه در بازدید از پروژه‌های این امور با بیان اینکه رشد بی‌سابقه تقاضای آب و از سویی مصرف بی رویه همراه با اسراف برنامه ریزی متناسب با شرایط حاضر، توجه به مصرف و مدیرت آن را به مسئله ای ضروری تبدیل کرده است.

وی با اعلام اینکه رشد جمعیت، افزایش مصرف سرانه و خشکسالی و… موجب شده هر روز آب شرب در اغلب مناطق کیمیاتر شود، افزود: غیرقابل جانشین بودن این منابع حیاتی مشکل کیمیایی آن را بارزتر می‌کند.

مدیر آبفای شهری کاشمر اظهار کرد: بحران آب در استان زمانی محسوس و ملموس تر خواهد بود که بدانیم ۷۴درصد خراسان رضوی در اقلیم خشک و ۲۶ درصد در اقلیم شبه خشک واقع شده است.

وی با اعلام اینکه پائین بودن میانگین بارندگی در استان به نسبت متوسط کشوری یکی از دلایل وضعیت موجود است، بیان کرد: تهدید منابع زیرزمینی به واسطه مصرف بی رویه و بدون مدیریت ما را به مرز بحران رسانده است.

عباسی با بیان اینکه شهرستان کاشمر از شرایط استانی مستثنی نیست، اظهار کرد: درست مصرف کردن و استفاده بهینه از آب این نعمت ارزشمند در همه زمینه‌ها تنها راهکار برون رفت از شرایط بحرانی است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تامین آب مکفی و با کیفیت دشواری و پیچیدگی‌های خاصی را به همراه دارد، گفت: آبفای شهری کاشمر این مهم را با حساسیت در دست اقدام دارد.

مدیر آبفای شهری کاشمر با بیان اینکه در برخی روزها و شرایط خاص همانند ۲۹ اسفند و ایام نوروز تامین آب شرب شرایط ویژه‌ای دارد، بیان کرد: با تمهیدات و برنامه ریزی صورت گرفته به رغم مصرف ۷۵۰ لیتر بر ثانیه در ساعات پیک مصرف مشکلی به وجود نیامده است.

وی در ادامه افزود: با شناسایی انشعابات غیر مجاز پرت آب در سال ۹۶ به میزان ۱۹٫۸ درصد کاهش یافت و این آمار قابل توجهی است.

عباسی گفت: با راه اندازی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید کنترل هوشمند تاسیسات و سامانه های تله متری تنها اموری در کشور هستیم که در سال ۹۷ کلیه منابع تولیدمان در ساعات پیک مصرف برق خاموش می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود از کلیه شهروندان درخواست داریم تا با مصرف بهینه آب و سایر انرژی‌ها مجموعه‌های خدمات رسان را در امر خدمات رسانی یاری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.