صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مصر مذاکرات آشتی و آتش‌بس در غزه را به ۵ گروه فلسطینی محدود کرده است
مصر مذاکرات آشتی و آتش‌بس در غزه را به ۵ گروه فلسطینی محدود کرده است

پایگاه خبری "عربی ۲۱" فاش کرد

مصر مذاکرات آشتی و آتش‌بس در غزه را به ۵ گروه فلسطینی محدود کرده است

پایگاه اینترنتی "عربی ۲۱" اعلام کرد که یک مسؤول "آگاه" فلسطینی تاکید کرده است که سازمان اطلاعات مصر مذاکرات آشتی ملی و آرام سازی اوضاع در نوار غزه میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تنها محدود به پنج گروه از کل ۱۳ گروه فلسطینی کرده است.

فتح و حماس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این پایگاه آورده است که این تصمیم برخلاف دور اخیر رایزنی‌های گروه‌های فلسطینی در قاهره که همه گروه‌ها در آن حضور داشتند، اتخاذ شده است.

به گزارش این روزنامه، پنج گروه فلسطینی که قرار است از آنها برای شرکت در مذاکرات قاهره دعوت به عمل آید، جنبش فتح، جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، جنبش جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هستند. این در حالی است که حزب مردم، کمیته ابتکار ملی فلسطین، حزب فدا و مجمع گروه‌های مقاومت فلسطین که شش شاخه نظامی فلسطینی را در خود جای داده است، از این مذاکرات مستثنی شده‌اند.

این مسؤول فلسطینی مدعی شده است که رهبران برجسته‌ای از جنبش حماس از داخل نوار غزه و خارج از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین عملا برای مشارکت در دور جدید مذاکرات خود را به قاهره رسانده‌اند.

وی افزود: این تصمیم مصر در پاسخ به درخواست جنبش فتح برای محدود شدن دایره طرف‌های شرکت کننده در این مذاکرات به فتح و حماس و برخی گروه‌های بزرگ دیگر اتخاذ شده است.

این در حالی است که یک رهبر حماس موافقت با مستثنی شدن برخی گروه‌های فلسطینی از نشست‌های آتی قاهره را تکذیب کرده است اما این مسؤول فلسطینی مدعی شده است که حماس «متعهد به ارتباط مستقیم با این گروه‌ها و اطلاع از نظرات آنها درباره مسائل شده است.»

گفتنی است که قاهره ماه اوت گذشته میزبان یک دور از مذاکرات سازش برای تحقق توافق آرام سازی اوضاع یا آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی بود که تمامی گروه‌های فلسطینی به جز جنبش فتح در آن مشارکت داشتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.