صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / در حوزه پیشگیری از مواد مخدر موفقیت کمتری کسب شده است
در حوزه پیشگیری از مواد مخدر موفقیت کمتری کسب شده است

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشمر:

در حوزه پیشگیری از مواد مخدر موفقیت کمتری کسب شده است

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشمر با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه در دستور کار دستگاه‌های عضو شورا قرارگیرد، گفت: به رغم اینکه در مبارزه با مواد مخدر پیشرفت‌های برجسته و موفقی داشته‌ایم اما در حوزه پیشگیری که اهمیت بالایی دارد موفقیت کمتری کسب شده است.

مواد مخدر

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدعلی نبی‌پور ظهر امروز بیستم شهریور ماه در شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشمر با اشاره به سیاست‌های کلی نظام در حوزه مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را یکی از مسائل مهم برشمرد و گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر محور ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه اجتماعی کردن یعنی افزایش وتقویت مشارکت در این حوزه عنوان کرد: به رغم اینکه اقدامات خوبی در حوزه اجتماعی نمودن مبارزه با مواد مخدر انجام شده ولی در عین حال خروجی ها مطلوب نبوده است. 

نبی پور اظهار کرد: در موضوع مبارزه با مواد مخدر پیشرفت های برجسته و موفقی داشته ایم ولی در حوزه پیشگیری که اهمیت بالایی دارد موفقیت کمتری کسب شده است. 

وی با تاکید براینکه باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار دستگاه های عضو شورا قرارگیرد، افزود: تقاضا را با اقدامات پیشگیرانه در جامعه می توان کاهش داد و این مهم با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر امکانپذیر است.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه از ابتدای انقلاب هر جایی که از ظرفیت همکاری و کمک مردم استفاده شده موفق بوده ایم افزود: با توجه به سیاست های کلان مبارزه با مواد مخدر تاکید ما بر محوریت و پیگیری اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در همه حوزه ها است.

اطراف مدارس در خصوص مواد مخدر رصد و پایش میدانی صورت گیرد

نبی پور در ادامه افزود: تا قبل از بازگشایی مدارس اطراف مدارس در خصوص مواد مخدر باید رصد و پایش میدانی صورت پذیرد و ضمن اقدامات توجیهی و پیشگیرانه برخورد های انتظامی صورت گیرد.

وی دراین جلسه همچنین طی گزارشی که بیان شد، گفت: از ابتدای سالجاری مقدار ۸۰ کیلو گرم مواد مخدر کشف و ۱۹۵ نفر  دستگیر شده اند.

فرماندار کاشمر از پلمپ ۵ مورد محل توزیع مواد مخدر و تخریب دو مکان مخروبه در حاشیه شهر و اعزام ۱۲ نفر معتادین متجاهر به کمپ ماده ۴۱ استان در ۴ مرحله، اجرای دو مورد طرح پاکسازی در مناطق آلوده، برگزاری ۲۵ مورد دوره های آموزشی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در این حوزه بیان کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.