صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / درخشان: از نتایج جودو راضی‌ام/ قانون بگوید از ریاست فدراسیون کنار می‌روم
درخشان: از نتایج جودو راضی‌ام/ قانون بگوید از ریاست فدراسیون کنار می‌روم

بهتر است جوجیتسو و کوراش مستقل اداره شوند

درخشان: از نتایج جودو راضی‌ام/ قانون بگوید از ریاست فدراسیون کنار می‌روم

رییس فدراسیون جودو با ابراز رضایت از نتایج جودوکاران ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: سرمربی تیم ملی کماکان به کار خود ادامه خواهد داد.

محمد درخشان

محمد درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتایج تیم‌ ‌ملی جودوی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا  که با کسب یک مدال نقره توسط سعید ملایی، یک برنز محمد بریمانلو و حذف علیرضا خجسته و جواد محجوب همراه بود، اظهار کرد: شایستگی این را داشتیم نتایج بهتری در بازی‌های آسیایی کسب کنیم. ملایی برای رسیدن به مدال طلا چیزی کم نداشت و محجوب نیز حداقل باید به مدال برنز می رسید. در هر صورت با توجه به این که در دوره قبل نتیجه‌ نامناسب توسط جودوی ایران به دست آمد و باعث ایجاد جو یاس و ناامیدی در جامعه و دستگاه ورزش نسبت به مدال آوری جودو شد، کسب این دو مدال نتیجه‌ قابل قبولی بود.

رییس فدراسیون جودو، افزود: کسب این  نتیجه‌ نشان داد روش کار درست بوده و برگزاری اردوها و تورنمنت‌های مختلف  در کسب این نتیجه‌ اثرگذار بوده است. در مجموع از نتایج جودو در بازی‌های آسیایی ناراضی نیستم، اما فکر می‌کنم می‌توانستیم بهتر از این‌ها نیز نتیجه‌ بگیریم.

وی درباره شکست ملایی در ثانیه‌های پایانی دیدار فینال و نقش اخراج محمد منصوری، سرمربی تیم‌ ‌ملی در این اتفاق ، گفت‌: ملایی خیلی مسلط و با تجربه مبارزه کرد، هر چند در هر صورت حضور مربی در کنار تاتامی می‌تواند نقش مهمی در موفقیت یک ورزشکار داشته باشد، اما فکر می‌کنم که اتفاقاتی در ۲۰ ثانیه پایانی رخ داد که باعث شد کنترل مبارزه از دست ملایی خارج شود و به اعتقاد من این موضوع ارتباط زیادی با اخراج منصوری نداشت.

درخشان افزود: به طور کلی در چنین مواقعی که رقابت‌ها حساس و سرنوشت ساز است از مربیان این انتظار را داریم که قانون و مقررات را به خوبی رعایت کنند، در غیر این صورت خودمان ضرر می‌کنیم. این موضوع را به سرمربی تیم‌ ‌ملی نیز اعلام کرده‌ام. فکر می‌کنم از آن جا که منصوری در یک میدان بزرگ حضور داشت و سختی کار باعث بالا رفتن حساسیت‌ها شده بود و همین موضوع باعث شد هم ما استرس داشته باشیم و هم برگزار کنندگان خیلی سخت‌تر با تخلفات احتمالی برخورد کنند. شاید اگر منصوری در رویدادهای دیگر چنین کاری را انجام می داد اخراج نمی‌شد.

رییس فدراسیون جودو درباره ناکامی جواد محجوب  در این رقابت‌ها، گفت‌: شرایط او باید به دقت تجزیه و تحلیل شود. به نظر من محجوب استحقاق و رسیدن به فینال را داشت، اما مقابل حریف ازبک بسیار ضعیف ظاهر شد. او در  ماه‌های گذشته رقابت‌های بسیار خوبی را برگزار کرد و روند رو به رشدی داشت اما در این رقابتها نتوانست به حق خود دست یابد. در جلسه‌ای با حضور جودوکاران و کادر فنی تمامی اتفاقات رخ داده در بازی‌های آسیایی و عملکرد جودوکاران را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی درباره وضعیت کادر فنی تیم‌ ‌ملی، گفت‌: آندره مربی ازبک تیم‌ ‌ملی یک سال قرارداد دارد حتی پیش‌بینی می‌کنیم قرارداد او را بار دیگر تمدید کنیم. منصوری، سرمربی تیم‌ ‌ملی نیز به کار خود ادامه‌ خواهد داد و سر جایش باقی خواهد ماند. در مجموع از کادر فنی بزرگسالان راضی هستم. البته ممکن است در نحوه چینش نفرات تغییراتی در کادر فنی تیم‌های ملی داشته باشیم.

سردار درخشان درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی و این که در صورت ابلاغ این قانون وی نیز باید مانند برخی از روسای فدراسیون های دیگر از ریاست فدراسیون جودو جلوگیری کند، اظهار کرد: قطعا اگر این قانون ابلاغ شود، من نیز به آن تمکین خواهم کرد. البته نمی‌گویم با آغوش باز اما کاملا مطیع قانون هستم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق اجرای چنین قانونی است یا خیر؟ خاطر نشان کرد: از آن جا که ذی نفع هستم بهتر است در این باره اظهار نظری نکنم، اما به‌ هر حال یک قانون برای رسیدن به مرحله اجرا مسیر مشخصی را در دستگاه‌های مختلف طی می‌کند و این طور نیست که به یک باره و بدون بررسی قانونی وضع شود. این قانون نیز چکش کاری شده است.

درخشان در ادامه‌ درباره عملکرد تیم‌های جوجیتسو و کوراش ایران در بازی‌های آسیایی، گفت‌: از کوراش کاملا راضی هستم چون توانست حد انتظارات ما را بر آورده کند. البته نتایج کوراش می‌توانست بهتر از اینها باشد. با تمام مشکلات و حق خوری‌ها ما توانستیم در این میدان به چهار مدال برسیم و این مدال‌ها را از دست ازبک‌ها خارج کنیم. آنها با تمام قوا آمده بودند تا تمام مدال‌های طلا را از آن خود کنند. در مورد جوجیتسو هم متاسفانه طبق پیش‌بینی‌هایی که انجام شده بود به هیچ عنوان نتوانستند به نتیجه‌ برسند. پیش‌بینی ما بر این بود که حداقل دو یا سه مدال در جوجیتسو کسب کنیم،  البته در رقابت‌های این رشته شاهد این بودیم که بنا به دلایل مختلف مثل قضاوت داوران، نحوه قرعه‌کشی و زد و بندها نگذاشت ما به حقمان برسیم. متولی برگزاری رقابت‌های جوجیتسو سالم کار نکردند و مدال‌ها را بین خودشان تقسیم کردند.

وی درباره حق خوری مسلم محمد ملک محمدی ، کوراش کار ایران در بازی‌های آسیایی  و حذف او از این رقابت‌ها علی‌رغم  شایستگی رسیدن به مدال طلا، گفت‌: او دو روز قبل نزد من بود و با هم صحبت کردیم. بنا داریم به خاطر زحماتی که  کشیده است و شایستگی‌هایی که داشت حتما از طرف فدراسیون جودو، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان از او تجلیل به عمل آوریم. او فرزند خانواده‌ فدراسیون جودو است و همه گونه او را حمایت خواهیم کرد.

درخشان در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهار تمایل خود برای خارج شدن رشته‌های جوجیتسو و کوراش از زیر مجموعه فدراسیون جودو، خاطر نشان کرد: کار اصولی این است که وزارت ورزش و جوانان سیستم مدیریتی این دو رشته را بهبود ببخشد. اگر قرار است این دو رشته در آینده به فعالیت خود را ادامه‌ دهند و وارد رقابت‌های المپیک شوند، بهتر است در فدراسیون‌های مستقل فعالیت کنند تا برنامه‌ریزی جامع و ‌دقیق تری داشته باشند.

رییس فدراسیون جودو در پایان گفت‌: بازی‌های آسیایی جاکارتا پتانسیل‌ جودوی ایران را نشان داد و حاکی از این بود که جودوی ایران رو به جلو حرکت می‌کند. جودو توانست در این رقابت‌ها با کسب این مدال‌ها خودی نشان دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.