صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / برداشت ۱۶ هزار تن سیب درختی از باغ‌های نیشابور
برداشت ۱۶ هزار تن سیب درختی از باغ‌های نیشابور

برداشت ۱۶ هزار تن سیب درختی از باغ‌های نیشابور

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: از هزار و 112 هکتار سطح زیر کشت این محصول، بیش از 16 هزار تن سیب درختی از باغ‌های نیشابور برداشت می‌شود.

سیب

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، محمدعلی فرهمند راد عنوان کرد: سطح زیرکشت سیب درختی در نیشابور هزار و ۱۱۲ هکتار است که از این میزان، ۱ هزار و ۱۰۰ هکتار بارور و ۱۲ هکتار غیر بارور است.

وی بیان کرد: باوجود بروز سرمای دیررس بهاره در پاره‌ای از باغ‌های سیب که باعث کاهش محصول گردید اما در مجموع تولید شهرستان کاهش محسوسی نداشته است .

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: ارقام کشت شده این محصول در نیشابور شامل سیب قرمز، سیب زرد، عباسی و ارقام بهاره است.

فرهمندراد با اشاره به سود کشاورزان از این محصول عنوان کرد: باغداران نیشابور از محل تولید سیب در سال جاری، بالغ بر ۳۱۲ میلیارد ریال سود ناخالص می‌برند.

وی توصیه کرد: باغداران با توجه به مزایای فراوان استفاده از سایبان در باغ‌های سیب مانند کاهش مصرف آب ، پیشگیری از خسارت تگرگ ، پیشگیری از آفتاب سوختگی و…از این فرآوری جدید استفاده نمایند. همچنین از ارقام اصلاح شده استفاده نموده و نهال را از نهالستان‌های مجوز دار تهیه نمایند. تغذیه مناسب و مبارزه به موقع با کرم سیب با مشاوره کارشناسان پهنه از جمله موارد مورد تآکید است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.