صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / استاندار اردبیل عنوان کرد: ۷ پروژه گردشگری در اولویت

استاندار اردبیل عنوان کرد: ۷ پروژه گردشگری در اولویت

استاندار اردبیل گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان باید از طرح‌های تولیدی موفق با بازار فروش مناسب به جد حمایت کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، اکبر بهنامجو در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: ما باید در جذب اعتبارات حوزه مشاغل خانگی تلاش جدی‌تری را انجام دهیم که نمونه موفق حمایت از این طرح‌ها را در حوزه بسیج سازندگی و طرح‌های اشتغال خرد و کوچک شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید طرح‌های اشتغالزای خانگی خود را در بهره‌مندی از ۱۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر شغل خانگی و تا ۱۰۰ میلیون تومان در قالب پشتیبان مورد حمایت قرار دهند، خاطرنشان کرد: نمونه این طرح قلمزنی و پرورش ماکیان است که میراث فرهنگی و بسیج سازندگی این طرح‌ها را در حال اجرا دارد.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل به بازدید اخیر خود از واحدهای تولیدی کوچک و اشتغال خانگی ایجاد شده به همت بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: قرار است تسهیلات را به کسانی بدهیم که تولید محصول باکیفیت و بازار فروش مناسب داشته باشند.

بهنامجو توجه به زنجیره تولید را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: در سالجاری ۵ میلیارد تومان طرح مشاغل خانگی با اشتغال ۳۷۹ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده تا از تسهیلات ۴ درصد استفاده کنند.

وی از همه دستگاه‌ها خواست؛ تا طرح‌های خود را به بانک‌های عامل به ویژه بانک ملی، ملت، تجارت و رفاه در بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی معرفی کنند.

استاندار اردبیل ادامه داد: در حوزه اشتغال روستایی ۱۷ طرح بالای ۶ میلیارد تومان توسط میراث فرهنگی، سازمان صمت و جهاد کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی شده که مراحل پرداخت تسهیلات آنها در دست اقدام است که باید دستگاه‌های مرتبط نسبت به سرانجام رساندن این طرح‌ها نظیر پروژه تله‌سیژ اندبیل، پیست اسکی شابیل، پارک آبی، پیست اسکی اوجور و … اقدام کنند.

بهنامجو از مسئولان حوزه گردشگری و جهاد کشاورزی خواست؛ تا با اهتمام جدی و تا آخر شهریورماه نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌های مهم و زیربنایی در حوزه گردشگری و جهاد کشاورزی اقدام کنند تا طرح‌هایی که امکان به نتیجه رسیدن آنها وجود دارد از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.