صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / جلالی: سازمان مالیاتی در راستای شفافیت فعالیت‌های اقتصادی عمل کند
جلالی: سازمان مالیاتی در راستای شفافیت فعالیت‌های اقتصادی عمل کند

جلالی: سازمان مالیاتی در راستای شفافیت فعالیت‌های اقتصادی عمل کند

رییس مرکز پژوهش های مجلس با انتقاد از موضع گیری های مکرر اقتصادی مسوولان در شرایط فعلی این رویکرد را باعث بی اعتمادی مردم به سیستم بانکی دانست و گفت: سازمان امور مالیاتی به وظایف قانونی اش جهت شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی عمل کند.

کاظم جلالی

به گزارش کسب و کار نیوز، کاظم جلالی رییس فراکسیون مستقلین ولایی در مطلبی در صفحه توییتر خود نسبت به بیان اظهارات مسوولان در حوزه اقتصادی به خصوص  صحبت‌های اخیر رییس سازمان امورمالیاتی واکنش نشان داد.

وی نوشت: “آقای تقوی نژاد، رییس سازمان امور مالیاتی روز گذشته اعلام کرد که این سازمان فهرست ⁧ حساب‌های ارزی و ریالی و خریداران ⁩ بیش از ۵۰۰۰ دلار ورود کرده است؛ فارغ از اینکه گویا دلیل این موضع گیری جلوگیری از فعالیت نامطلوب دلالان در بازار ارز عنوان شده، اما در این خصوص چند سوال مطرح است.

جلالی در تبیین این سوالات نوشت: موضع گیری‌های مکرر اقتصادی در شرایط فعلی در چه راستایی صورت می‌گیرد؟ آیا اینگونه اظهارنظرها جز بی اعتمادی مردم به سیستم بانکی دستاورد دیگری دارد و آیا اساساً بر فرض درست بودن این اقدام، برای انجام تصمیمات کارشناسی شده، نیاز به هیاهو و جار و جنجال هم هست؟ در حالی که اکنون بیش از گذشته نیاز به مدیریت بازار ارز احساس می‌شود، موضع گیری مکرر مسئولان اقتصادی چقدر می‌تواند موجب سرازیر شدن دلارهای خانگی به مسیر صحیح اقتصاد شود؟ به راستی صدور ۳۳ بخشنامه ارزی و به تبع آن ۱۶۰ دستورالعمل گمرکی از سوی دولت در ۵ ماه چه تاثیری داشته است؟”

رییس مرکز پژوهش های مجلس همچنین با بیان توصیه ای نوشت: سازمان امور مالیاتی با تکمیل پایگاه اطلاعاتی موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به وظایف قانونی خود جهت شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی عمل کند تا نیاز به تصمیم‌های موردی نباشد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.