به گزارش کسب و کار نیوز، اظهار کرد: طبق قوانین موجود برای ساخت یک فرودگاه جدید در منطقه باید کمیته دائمی فضای کشور که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری فعال میشود در رابطه با آن دستورات لازم را تصویب کند و پس از آن طرح ساخت و بهرهبرداری از سوی استانداری، شهرداری یا بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.
به گفته وی، براساس برنامه ششم توسعه بخش دولتی اجازه ساخت فرودگاه جدید ندارد، بنابراین پیگیری فرودگاههای نسل جدید به عنوان یکی از اصلیترین گزینههای موجود از سوی شرکت فرودگاهها دنبال میشود.
براساس گفتههای قائم مقام شرکت فرودگاهها، بسیاری از فرودگاههای نسل اول که تعداد قابل توجهی از پروازها را انجام میدهند مربوط به نسل اول هستند و فرودگاههای نسل دوم نیز در دهه ۷۰ با هدف از بین بردن محرومیت در مناطق مختلف کشور ساخته شدهاند که متاسفانه تعدادی از این فرودگاهها عملا پرواز خاصی را در سالهای گذشته به ثبت نرساندند و با توجه به هزینه بالای نگهداری از فرودگاهها مشکلاتی را دراین زمینه ایجاد کرده است.
اسفندیاری اظهار کرد: از اینرو با توجه به قوانین موجود شرکت فرودگاهها طرحی برای واگذاری فرودگاههای فعلی را ندارد، اما در عین حال از نظر قانونی امکان ساخت فرودگاه جدید را نیز نخواهد داشت. از اینرو در صورتی که قوانین بالادستی کشور اجازه تاسیس فرودگاه جدیدی را بدهد بخش خصوصی و دیگر نهادها میتوانند برای ساخت فرودگاههای نسل سوم اقدام کنند.
انتهای پیام