صفحه اصلی / استان ها / البرز / سفارت‌خانه‌های ایران ویزای رایگان به گردشگران خارجی بدهد
سفارت‌خانه‌های ایران ویزای رایگان به گردشگران خارجی بدهد

رییس اتاق بازرگانی البرز:

سفارت‌خانه‌های ایران ویزای رایگان به گردشگران خارجی بدهد

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: ارائه ویزای مجانی به گردشگران یکی از راه‌های خروج از مشکلات اقتصادی است.

 

رحیم بنا مولایی اظهار کرد: کشورهایی‌که طی چند دهه گذشته روی صنعت گردشگری متمرکز شده و زیرساخت‌های جذب توریست را فراهم کرده‌اند، رشد اقتصادی قابل توجهی داشته‌اند؛ به عنوان مثال ترکیه توانسته با اعمال سیاست دروازه‌های باز ارزآوری و درآمد خود را چندین برابر کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به امکان جدب توریست در ایران افزود: ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و … زیادی برخوردار است و می‌تواند به مقصدی برای گردشگران خارجی تبدیل شود. گردشگران  با ورود به کشور برای خورد و خوراک، اسکان، خرید هدیه و … هزینه می‌کنند که این امر اشتغالزایی و چرخش مالی مناسبی را به همراه دارد.

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: اگر دولت به تمام سفارت خانه‌های ایران در دنیا دستور ارائه ویزای رایگان به گردشگران را بدهد، در مدت زمان کوتاهی شاهد ورود توریست‌های زیادی به کشور خواهیم بود؛ توریست‌هایی که پول خرج می‌کنند و قیمت دلار امروز برایشان اهمیت چندانی ندارد.

بنا مولایی ابراز کرد: دیگر دوران درآمدزایی از نفت به پایان رسیده و باید به فکر صنایع جایگزین برای ارزآوری باشیم. با رونق صنعت گردشگری در بازه زمانی‌کوتاهی می‌توان به توسعه اقتصادی مطلوب دست یافت و نگران قیمت بشکه نفت و خرید و عدم خرید آن توسط دیگر کشورها نبود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.