صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حکمتیار دولت افغانستان را به ایجاد بی‌ثباتی متهم کرد

حکمتیار دولت افغانستان را به ایجاد بی‌ثباتی متهم کرد

رهبر حزب اسلامی، دولت افغانستان را متهم به دستکاری در روند انتخابات و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه کرد.

حکمتیار

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، گلبدین حکمتیار،  رهبر حزب اسلامی افغانستان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد دولت در حال ایجاد بی‌ثباتی در کشور به نفع خود است تا مردم قادر نباشند در انتخابات ۲۰ اکتبر شرکت کنند.

او در ادامه اظهاراتش افزود: دولت نمی‌خواهد که انتخابات شفافی برگزار شود. بر همین اساس ۶ میلیون پناهجو از رای دادن محروم شدند.

از طرف دیگر وی از دولت افغانستان انتقاد کرد که به دنبال اجرای توافق صلح با حزب اسلامی نیست. در زمان امضای این توافق دولت وعده داده بود که این گروه می‌تواند در انتخابات باشد اما چنین اتفاقی نیفتاد.

او افزود: البته این گروه هیچ قصد و نیتی برای تخریب دولت ندارد اما به سادگی می‌خواهد که انتخابات منصفانه و شفاف برگزار شود.

حکمتیار اضافه کرد: جامعه بین‌الملل نسبت به نگرانی‌های ما اعلام کرده که این موضوع مساله افغانستان است و کشورهای خارجی نباید در روند انتخابات دخالت کنند. دولت افغانستان در حال غرق شدن در فساد است.

او در ادامه اظهاراتش افزود: ۹۰ درصد از مردم افغانستان نماینده‌ای در پارلمان ندارند. سیستم کنونی انتخابات به گونه‌ای است که در هیچ کجای جهان نیست و به مردم افغانستان تحمیل می‌شود.

حکمتیار اضافه کرد: کمیسیون مستقل انتخابات توسط دولت تشکیل شده است. اما همین کمیسیون گروه‌های اپوزیسیون را از شرکت در انتخابات منع کرده است.

حزب اسلامی و دولت افغانستان توافق صلحی را در سپتامبر ۲۰۱۶ امضا کردند.

حکمتیار اوایل سال گذشته میلادی بعد از ۲۰ سال به کشور بازگشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.