صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تصمیم آمریکا در قبال آنروا حمله به قوانین بین‌المللی است

ریاض المالکی مطرح کرد؛

تصمیم آمریکا در قبال آنروا حمله به قوانین بین‌المللی است

وزیر امور خارجه فلسطین تصمیم دونالد ترامپ درخصوص توقف کمک‌های مالی آمریکا به آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) را حمله‌ای به قوانین بین‌المللی قلمداد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه اتحادیه عرب که در قاهره و به منظور بررسی اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به قطع کمک‌های واشنگتن به آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) برگزار شد، اظهار کرد: دولت آمریکا حمله‌ای را علیه حقوق ملت فلسطین و قوانین بین‌المللی آغاز کرده است.

در همین حال، وزیر امور خارجه اردن نیز اعلام کرد که این تصمیم باعث دامن زدن به افراط‌گرایی و آسیب رساندن به دورنمای تحقق صلح در خاورمیانه می‌شود.

وی افزود: اردن نشستی را با همکاری سوئد، آلمان، ژاپن، اتحادیه اروپا و ترکیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار خواهد کرد که هدف آن جذب کمک‌های بیشتر برای فلسطینی‌ها است.

رئیس آنروا نیز در این جلسه خواستار آن شد که فرصت‌های مختلف برای ارائه کمک‌های بیشتر به این نهاد در این مقطع حساس مدنظر قرار گیرد.

جلسه وزرای خارجه عرب امروز (سه‌شنبه) در قاهره برگزار شد. عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در این نشست خاطرنشان کرد: ما بر مرکزیت داشتن مسئله فلسطین تاکید داریم و خدشه وارد شدن به وضعیت تاریخی قدس را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.