صفحه اصلی / استان ها / سمنان / تشکیل یک کارگروه برای حل اختلاف تهران و سمنان بر سر حق‌آبه نمرود و حبله‌رود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان خبر داد:

تشکیل یک کارگروه برای حل اختلاف تهران و سمنان بر سر حق‌آبه نمرود و حبله‌رود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان گفت: یک کارگروه و کمیته عملیاتی به‌ منظور پیگیری مشکلات منابع آب حبله‌رود و سد نمرود بین دو استان سمنان و تهران تشکیل خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید ناجی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان گفت: به منظور مدیریت منابع و مصارف آب حبله‌رود در حوزه آبریز حبله رود از سد نمرود، کارگروه و کمیته عملیاتی تشکیل خواهد شد.

 وی ادامه داد: بررسی تعرضات غیرقانونی، توسعه غیرمجاز اراضی، برداشت‌های غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی در بستر رودخانه حبله‌رود توسط این کارگروه و کمیته عملیاتی انجام می‌شود و در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی، آب شرب شهری، صنعت و… تقسیم‌بندی وظایف انجام می‌شود و گزارش نهایی به استاندار سمنان ارائه می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: آمیختگی بحران آب با مسائل امنیتی، حل این بحران را بسیار پیچیده‌تر کرده است که باید با جدیت بیشتر این موضوعات دنبال شود و نشست‌های تعاملی و مدیریت یکپارچه و واحد برای حل این بحران و مشکلات را می‌طلبد.

ناجی با بیان اینکه تا کنون ۶ جلسه تعاملی جهت حل مشکلات انتقال آب سد نمرود به گرمسار برگزار شده است، تصریح کرد: تصرفات غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه و اضافه برداشت و برداشت‌های غیرمجاز، توسعه اراضی و توسعه سطح زیر کشت و… موضوعاتی است که به وضوح دیده می‌شود و باید برای تعیین حق آبه‌ها جلسات مختلفی برگزار و راهکارهای مختلف اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: بخشی از آب شرب و صنعت شهرستان گرمسار از سد نمرود و حبله‌رود تأمین خواهد شد لذا همه باید کمک کنند تا بر اساس مدیریت یکپارچه و واحد و اتخاذ تصمیمات کارشناسی این مشکلات حل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.