صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / جلسه ی عزاداری امام حسین علیه السلام باید عقل افزا و علم افزا باشد
جلسه ی عزاداری امام حسین علیه السلام باید عقل افزا و علم افزا باشد

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری در همایش طلایه داران تبلیغ:

جلسه ی عزاداری امام حسین علیه السلام باید عقل افزا و علم افزا باشد

هومن نجاتی- مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری در همایش طلایه داران تبلیغ با اشاره به فرضت مغتنم ماه محرم و صفر گفت: جلسه ی عزاداری امام حسین علیه السلام باید عقل افزا وعلم افزا باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز،  حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی بنی در همایش طلایه داران تبلیغ ویژه ی مبلغین و مبلغات اعزامی، مستقر، طرح هجرت و بومی استان چهار محال و بختیاری گفت: در منابع اسلامی چه در فرود عزاداری امام حسین علیه السلام و چه در فرازش احادیث و روایات بسیاری وجود دارد به عنوان مثال در فرودش آمده است مَن بَکی أَو أَبکی أَو تَباکی فی مُصیبهِ الحُسین حُرِّمَت جَسَدَهُ علی النار و وَجَبَت لَهُ الجَنَّه .

حجت الاسلام مرتضوی بنی افزود: تباکی پایین ترین حالتی است که در عزاداری امام حسین علیه السلام اتفاق می افتد و این حالت شامل پوشیدن لباس مشکی و برپایی تکایا و سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه ها و گرفتن حالت گریه در مراسم عزاداری است.

وی ادامه داد: فرود ترین اظهار ارادت به مقام شامخ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بالاترین وسیله ی تقرب است و فراز عزاداری ها هم این است که شخص در راه دفاع از حریم آل الله و در راه گسترش و ترویج دین الهی به دل دشمن بزند و به مقام رفیع شهادت دست پیدا کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: خلاصه ی دین عقل ، علم و صبر است و این حادثه ی عظیم عاشورا عقل های نهفته را برانگیخت و این کاری است که بعثت پیامبر گرامی اسلامی هم انجام داد و این حادثه بشر را به علم می رساند البته اگر پیرایه ها و انحرافاتی که به این واقعه بسته شده است را جدا کنیم.
وی گفت: یکی از وظایف سنگین روحانیون و مبلغین مخصوصا در استان چهار محال و بختیاری زدودن خرافات و پیرایه ها و انحرافات از واقعه ی عظیم عاشورا و پرداختن به اهداف واقعی قیام امام حسین علیه السلام و پاسخ دادن علمی به شبهات موجود در لایه های زیرین اجتماع است.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: متأسفانه خیلی از کار هایی که امروزه در جامعه ی اسلامی در حال انجام است بر اساس عقل نیست و باید دانست که عقل در دامن اسلام و مجالس اهل بیت علیهم السلام رشد می کند و جلسات و مراسمی که باعث رشد عقل نشود و مردم را عاقل بار نیاورد، و فقط به احساسات و شور پرداخته شود و از شعور خالی باشد، این جلسات مورد پسند اهل بیت و خداوند متعال نخواهد بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با اشاره به رشد معضلات اجتماعی و مفاسد در کشور، بیان کرد: تمام مشکلات و معضلاتی که امروزه در جامعه با روبرو هستیم به دلیل نداشتم علم کافی به معارف دین اسلام است و وقتی نتوانیم دین را آن طور که شایسته ی اهل بیت علیهم السلام است در جامعه گسترش و معرفی کنیم رفته رفته مردم از خواص گرفته تا عامه ی مردم به سمت انحرافات سوق داده می شوند و گمراه می شوند.

وی با اشاره به اینکه جلسه ی عزاداری امام حسین علیه السلام باید عقل افزا وعلم افزا باشد، ادامه داد: اسلحه ی دین علم است و باید دید چقدر مبلغین و مبلغات ما می توانند در این مناسبت ها به علم مردم بیفزایند و مردم را در برابر شبهات و شایعات دشمنان با علم مسلح کنند.

مرتضوی بنی گفت: صبر ردای دین است و با توجه به ویژگی یک ردا که سر تاسری است، سر تا سر دین اسلام هم باید با صبر همراه باشد، باید بدانیم که دشمن تمام قدرت و ثروت خود را به کار گرفته تا با انواع حربه های اقتصادی، روانی ، نظامی و دیگر دسیسه ها ما را از راهی که داریم منحرف کند و با صبر در برابر مشکلات خواهیم توانست در این راه تا قیام حضرت مهدی (عج) پیش برویم.
وی افزود: ایام ماه محرم و صفر و دیگر مناسبت های مذهبی فرصت بسیار مغتنمی است که اهل بیت علیهم السلام در اختیار مبلغین و مبلغات قرار داده اند که ان شاء الله از این فرصت ها بهترین استفاده ها بشود .
مرتضوی بنی بیان کرد: اشاعه ی امید در جامعه و به مردم، مبارزه با خرافات موجود در جامعه، دعوت به متن اسلام یعنی عقاید اخلاق و احکام و مخصوصا احکام و خلاق که عقاید هم در آن جای دارد، از جمله وظایف روحانیون در این ایام است و اگر این موضوعات به درستی بیان شود جلوی بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در جامعه گرفته خواهد شد.
یادآور می شود، حجت‌الاسلام محمد صادقی جرقویه از اساتید حوزه و دانشگاه سخنران ویژه ی این مراسم بود و مدیر کل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل امور آب و سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری هم در این همایش نکاتی را بیان کردند.

همچنین مطالعه کنید:

ایران قطب تامین گاز منطقه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، جواد اوجی (چهارشنبه، ۲۷ تیر) در نشست هیئت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.