طبق گزارش ها، این شرکت اخیرا هک شده و اطلاعات ۳۸۰ هزار کارت بانکی مشتریان آن به سرقت رفته است. بر اساس بیانیهای که شرکت هواپیمایی بریتیش ایر ویز به صورت رسمی منتشر کرده است، اطلاعات بانکی و شخصی آن دسته از کاربران و مشتریانی که درحد فاصل تاریخ ۲۱ آگوست تا ۵ سپتامبر در وب سایت این ایرلاین به رزرو آنلاین بلیت اقدام کرده بودند، به سرقت رفته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، فعالیت های هکرها برای مدت ۱۶ روز در وب سایت BA.com و نیز اپلیکیشن این شرکت هواپیمایی ناشناس باقی مانده بود. این اتفاق بر تمامی ۳۸۰ هزار مشتری تأثیر گذاشته که در این دوره ۱۶ روزه پروازی را به صورت آنلاین یا از طریق اپلیکیشن با کارت های اعتباری خود خریداری کرده بودند.
مدیر عامل شرکت چه گفت؟
الکس کروز، مدیر عامل شرکت طی یک عذرخواهی رسمی از مشتریان به آنها وعده داده است که ضرری که این مشتریان از هک خورده اند، به زودی جبران خواهد شد. کروز گفت: «ما ۱۰۰ درصد متعهد به جبران و پرداخت این ضرر هستیم و با مشتریان در این زمینه همکاری می کنیم. افرادی که متضرر شده اند، تحت پوشش ما هستند و ما مشکلات مالی را که برای آنها در این زمینه به وجود آمده است رفع می کنیم.»
وی افزود: «در حال حاضر، هدف اول ما برقراری ارتباط با مشتریانی است که این معاملات را انجام داده اند تا اطمینان حاصل شود که دستورالعمل های لازم برای تعویض کارت بانکی خود را انجام داده اند.» جزئیات بیشتری در مورد نحوه هک وجود ندارد و کارشناسان همچنان در حال بررسی این موضوع هستند.
او ادعا می کند که هک ناشی از نقض رمزگذاری ها نبوده، بلکه ناشی از انجام یک فرآیند پیچیده از سوی هکرهاست. به گفته او، اطلاعات سرقت رفته می تواند شامل شماره کارت های اعتباری، تاریخ انقضا و کد سه حرفی روی کارت باشد. کروز اعلام کرده اکنون نقص مورد بحث رفع شده و سایت به کارکرد عادی خود بازگشته است.
بریتیش ایر ویز شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور بریتانیاست که یکی از فعال ترین خطوط هواپیمایی در جهان را داراست. شرکت هواپیمایی بریتیش ایر ویز یکی از معدود ایرلاین هایی است که به تمام شش قاره پرواز مستقیم دارد. این ایرلاین با به کارگیری هواپیماهای مدرن بوئینگ و ایرباس سفری امن و راحت را برای مسافران تضمین می کند.