صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / نشت نفت در منطقه عملیاتی بهرگان صحت ندارد
نشت نفت در منطقه عملیاتی بهرگان صحت ندارد

شرکت نفت فلات قاره ایران:

نشت نفت در منطقه عملیاتی بهرگان صحت ندارد

شرکت نفت فلات قاره ایران، هرگونه نشت نفت در منطقه عملیاتی بهرگان این شرکت را تکذیب و اعلام کرد: در چند هفته گذشته هیچ‌گونه عملیاتی که احتمال نشتی نفت داشته باشد در سکوهای هندیجان و بهرگانسر انجام نشده است و تولید مستمر در شرایط نرمال ادامه دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, در پی پخش کلیپی در فضای مجازی مبنی بر نشت نفت در سواحل هندیجان، شرکت نفت فلات قاره ایران ضمن تکذیب این موضوع، مواردی را برای آگاه‌سازی افکار عمومی اعلام کرد:
آنچه در این کلیپ دیده می‌شود، از نظر فنی و کارشناسی، شباهتی به نفت‌خام ندارد و بیشتر شبیه گازوئیل آلوده به لجن، آب آلوده مخزن بالاست کشتی‌های نفتکش و گل حفاری پایه روغنی است، ضمن این‌که موقعیت دقیق و تاریخ آلودگی نیز مشخص نمی‌شود.
بلافاصله پس از دریافت این گزارش، کارشناسان سکوی بهرگانسر همه چاه‌ها و خطوط لوله میدان‌های هندیجان و بهرگانسر را بازدید کردند و هیچ‌گونه نشتی مشاهده نشد، ضمن این‌که در سامانه‌های کنترلی سکوی مادر و سامانه اسکادا نیز موردی در چند روز اخیر مشاهده و ثبت نشده است.در چند هفته گذشته هیچ‌گونه عملیاتی که احتمال نشتی نفت داشته باشد در سکوهای هندیجان و بهرگانسر انجام نشده است. تولید مستمر و شرایط عادی این مجتمع در گزارش‌های شرکت نفت فلات قاره ایران مشخص است.
کارکنان این مجتمع نفتی شبانه‌روزی در تلاش برای تولید مستمر و‌ نگهداشت آن بوده و بی‌شک حوادث ناشی از برخورد کشتی به خطوط لوله نفت یا نشتی بر اثر خوردگی سطح فلز می‌تواند عامل آلودگی دریا شود که این موارد با همت کارکنان زحمتکش سکو با پیش‌بینی درست مهندسی در چند سال گذشته به صفر رسیده است، ضمن این‌که تجهیزات مناسب مقابله نیز وجود دارد.
در پایان باید گفت که این‌گونه فضاسازی‌ها در شرایط حساس کشور، بی‌شک برای منافع بیگانگان و بهره‌برداری‌های خاص انجام می‌شود و نمی‌تواند هیچ خللی در اراده کارکنان خدوم صنعت نفت ایجاد کند.

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.