صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مشکل تک‌ساختمانی دانشگاه آزاد در تهران حل شده/نمی‌شود دانشگاه‌ها را مثل ۱۰ سال قبل اداره کرد

سرپرست دانشگاه آزاد:

مشکل تک‌ساختمانی دانشگاه آزاد در تهران حل شده/نمی‌شود دانشگاه‌ها را مثل ۱۰ سال قبل اداره کرد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به روند تجمیع و همگرا شدن سه واحد مرکزی، غرب و جنوب دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در یک سال گذشته، گفت: در حال‌حاضر مشکل تک‌ساختمانی در استان تهران حل شده است.

دکتر طهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدمهدی طهرانچی در مراسم “افتتاح مجتمع دانشگاهی علوم انسانی ولیعصر(عج) واحد تهران جنوب” اظهار کرد: امروز واحد تهران مرکز در دو مجتمع شامل پردیس علوم انسانی، اجتماعی و هنر در سوهانک و پردیس مهندسی و علوم پایه در مجتمع آیت الله هاشمی رفسنجانی، واحد تهران جنوب در دو مجتمع فنی و مهندسی و علوم پایه در اتوبان شهید محلاتی و علوم انسانی در مجتمع ولیعصر(عج) و واحد تهران غرب در دو مجتمع پیامبر اعظم(ص) و مجتمع فنی و مهندسی در بزر گراه آیت الله اشرفی اصفهانی مستقر شده اند و در حال حاضر مشکل تک ساختمانی در استان تهران حل شده است.

وی یکسان نگری در رسالت، ماموریت و فرآیند دانشگاه‌ها را از چالش های آموزش عالی برشمرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد با شناخت جایگاه تک تک واحدهای دانشگاهی و تفاوت آن‌ها با یکدیگر و همچنین تعریف ماموریت‌های جدید از این چالش عبور کند.

راه اندازی اولین «مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی» در شهرری

طهرانچی، با بیان اینکه یکی از الزامات و حرکت‌های رو به جلو در دانشگاه، ارزش نهادن به مقام مادری زنان است، گفت: به منظور حفظ ارزش مادران مقرر شد مجتمع مادران در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود. مجتمعی که در آن علاوه بر کلاس‌های دانشگاهی، مهد کودک، نیازهای مشاوره‌ای و … وجود داشته باشد و وظیفه خطیر مادری مانع رشد زنان کشورمان نباشد و این نشان از ارزش دو چندان دانشگاه آزاد اسلامی برای مقام زن دارد.

وی با بیان اینکه اولین مجتمع مادران در شهرری راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاسیس مجتمع مادران و الزامات آن در تمام استان‌ها پیگیری خواهد شد و از این به بعد در دانشگاه آزاد اسلامی مادر بودن مانع درس خواندن نیست.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: ایشان در نامه انتصاب دکتر ولایتی به ریاست هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کردند که این دانشگاه نقش موثری در آموزش عالی دارد و این باور باید در تمام مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته باشد.

طهرانچی در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ماه رمضان امسال از جامعه دانشگاهی، خواستار درگیر شدن با مسائل کشور، تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی دانشجویان شدند و این حرکت دائمی یک کلید بسیار مهم است، چرا که امروز نمی‌شود دانشگاه را مانند ۱۰ سال پیش اداره کرد.

وی با بیان اینکه باید تحول و تغییر مستمر را در دانشگاه آزاد اسلامی رقم بزنیم، گفت: این تغییر با برگشت به گذشته و حفظ وضع موجود انجام نخواهد شد. روش امروز خلق و آفرینش آینده است. باید تحول در ابعاد مختلف شکل بگیرد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد تحول در دانشگاه آزاد اسلامی این است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۴ انتخاب اول داوطلبان، محققان و پژوهشگران باشد و با این اراده شروع به حرکت کرده‌ایم و اعضای خانواده دانشگاه باید با این باور با دانشجویان تعامل کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم واحدهای دانشگاهی نیازسنجی علمی و سرمایه‌گذاری بر دانش مورد نیاز کشور است، اظهار کرد: فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر پاسخ به نیاز جامعه خواهد بود. انتظار دارم خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با عاطفه و محبت با دانشجویان رفتار کنند. دانشجویان را دوست داشته باشند و مشکلات آنان را در چارچوب قانون حل کنند. نوع برخورد اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با دانشجویان این مرز و بوم بسیار مهم و سازنده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.