صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / طرح تروریستی داعش علیه ضاحیه جنوبی بیروت و ارتش لبنان خنثی شد
طرح تروریستی داعش علیه ضاحیه جنوبی بیروت و ارتش لبنان خنثی شد

طرح تروریستی داعش علیه ضاحیه جنوبی بیروت و ارتش لبنان خنثی شد

دستگاه امنیتی لبنان طرح تروریستی که ضاحیه جنوبی بیروت و ارتش را هدف قرار داده بود، خنثی کرد.

نیروهای اطلاعات لبنان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، مدیریت کل دستگاه امنیت ملی لبنان در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد، در چارچوب سیاست امنیت پیشگیرانه و نیز در نتیجه تحقیقات و پیگیری‌های مرکز اطلاعات دستگاه امنیت ملی لبنان درباره فعالیت‌های تروریستی، فعالیت مشکوکی از سوی شخصی موسوم به و.ر تبعه سوری متولد سال ۱۹۹۶ شناسایی و او توسط یک گروه ویژه در این مرکز در محله عرمون بازداشت شد.

طبق بیانیه ارتش لبنان، این فرد بازداشت شده اعتراف کرد که دو سال قبل با برخی از اعضای داعش آشنا شده و توانسته ع٫خ تبعه سوری متولد ۱۹۹۸ را به تفکرات داعش جذب کرده و ویدئوهایی با موضوع ساخت بمب را با او به اشتراک بگذارد.

یک یگان ویژه از مرکز اطلاعات دستگاه امنیت ملی لبنان ع٫خ را در شهرک انصار در استان جنوبی لبنان بازداشت کرد.

طبق بیانیه دستگاه امنیت ملی لبنان، افراد بازداشت شده پس از مشاهده ویدئویی از هدف قرار دادن نیروهای ارتش مصر در شبه جزیره سینا، طرح‌های متعددی از جمله عملیات تروریستی در ضاحیه جنوبی لبنان و هدف قرار دادن نیروهای ارتش لبنان با استفاده از هفت‌تیرهای دارای صدا خفه‌کن را با یکدیگر مورد بررسی قرار داده بودند.

امنیت ملی لبنان در اوت ۲۰۱۸ از عملیات ویژه‌ مرکز اطلاعات خود خبر داد که طرحی تروریستی علیه یک ایست بازرسی ارتش یا یکی از کلیساها را خنثی کرد.

ارتش و مقاومت لبنان در تابستان ۲۰۱۷ ارتفاعات شرقی این کشور را از دست شبه‌نظامیان آزاد کرده و اجساد شهدای ارتش و نیز اعضای حزب الله که توسط گروهک‌های مستقر در این ارتفاعات ربوده‌ شده بودند را پس گرفتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.