چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / حوزه قرآنی همچنان با مشکل درآمد بسیار کم روبرو است
حوزه قرآنی همچنان با مشکل درآمد بسیار کم روبرو است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات عنوان کرد:

حوزه قرآنی همچنان با مشکل درآمد بسیار کم روبرو است

مهران قاسمی-، حجت الاسلام حسن امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 42 بقعه متبرکه استان گفت: طرح بصیرت عاشورایی در شهرکرد با 16 بقعه، بروجن با 5 بقعه، لردگان با 15 بقعه و فارسان با 6 بقعه اجرا خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز مهران قاسمی-، حجت الاسلام حسن امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۴۲ بقعه متبرکه استان گفت: طرح بصیرت عاشورایی در شهرکرد با ۱۶ بقعه، بروجن با ۵ بقعه، لردگان با ۱۵ بقعه و فارسان با ۶ بقعه اجرا خواهد شد.
وی افزود: ۳۳ موقوفه مرتبط با مراسم سوگوراری اباعبدلله الحسین(ع) در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۷ موقوفه در بروجن، ۲ موقوفه در لردگان، ۳ موقوفه در فارسان و ۲۱ موقوفه در شهرکرد است که مراسم سوگواری اباعبدلله الحسین(ع) دراین اماکن برگزار می شود.
حجت الاسلام امیری در ادامه با اشاره به اینکه برخیب بقاع متبرکه استان در مناطق گردشگری قرار دارد گفت:باید در راستای ارتقا زیرساخت‌های بقاع متبرکه استان در حوزه توریست مذهبی تلاش شود که در این راستا می توان با ایجاد هتل، زائرسرا و تفریحگاه‌های مذهبی مناسب در جوار بقاع متبرکه، از لحاظ اقتصادی و معنوی شاهد وضعیت خوبی باشیم.
وی با اشاره به اینکه امامزاده حمزه‌علی در نقطه گردشگری مناسبی واقعه شده است، تصریح کرد: برای تکمیل آستان مقدس امامزاده حمزه‌علی مطالبات انجام شده و نشست‌هایی به منظور رفع مشکلات میان ادراه اوقاف و امورخیریه با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای آغاز تربت‌خانه این امامزاده انجام خواهد شد و در حال پیگیری است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه در ادامه عنوان کرد: ۲۵ مبلغ دینی از استان قم به منظور برپایی خیمه‌های معرفت، ویژه برنامه تاسوعا، سخنرانی و روضه‌خوانی در بقاع متبرکه به استان اعزام خواهند شد.
امیری در ادامه با اشاره به جذب خادمان افتخاری برای نخستین بار در استان گفت: خادمانی که علاقه خدمت در بقاع متبرکه دلخواه خود در استان را دارند، با هر سن و رشته‌ای و در هر مدت زمانی می‌توانند به مجموعه اوقاف و امور خیریه مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند.
وی افزایش سطح همکاری مردم با محوریت برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه قرآنی و وقف را از اولویت‌های مهم این ادراه عنوان کرد و گفت: نقش مردم در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی، اهل‌بیت و اوقاف همیشه تاثیرگذار و گره‌گشا بوده است.
حجت الاسلام امیری افزود: مسابقات قرآن کریم، طرح ملی حفظ قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی در جوار بقاع متبرکه از فعالیت شاخص در این حوزه است، اما همچنان با مشکل درآمد بسیار کم در حوزه قرآنی مواجه هستیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به ایجاد موقوفات مشارکتی در استان گفت: افرادی می‌توانند به صورت مشترک و دسته‌جمعی پروژه‌ای تعریف کرده و با ایجاد مکان و یا فروش اوراق از درآمد پایدار وقف‌های مشارکتی در راستای نیاز‌های اشتغال، ازدواج و … استفاده کنند.
وی با اشاره به ۸۵۰ نوع نیت وقف در کشور، تصریح کرد: انجمن یاوران وقف در حوزه علم و فناوری، انجمن یاوران وقف در حوزه ازدواج، روضه‌خوانی اهل بیت(ع)، کمک به ایتام و نیازمندان، قرآن و اشتغال از انواع این موقوفات بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.