صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / تاثیر عوامل مختلف طلاق‌ در کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد
تاثیر عوامل مختلف طلاق‌ در کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

تاثیر عوامل مختلف طلاق‌ در کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی ۴۶۰ پرونده طلاق در استان نشان می‌دهد عوامل اقتصادی کمترین تاثیر را در این طلاق‌ها دارد.

طلاق

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی ظهر دوشنبه، نوزدهم شهریور ماه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان، افزود: با هدف شناسایی عوامل عمده طلاق و کاهش آسیب های اجتماعی این حوزه، بررسی ۴۶۰ پرونده طلاق در استان نشان می دهد که دخالت خانواده‌ها ۱۵ درصد از دلایل درخواست طلاق در پرونده‌های بررسی شده استان است.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد این طلاق ها بخاطر اعتیاد فرد بوده است، اظهار کرد: ناباروری با ۸ درصد دلیل بعدی طلاق در استان را تشکیل می دهد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین ۲٫۸ ‌درصد طلاق ها مربوط به بیکاری بوده است و خیانت زوجین و زندانی بودن در مراحل بعدی قرار دارد .

میر محمدی با بیان اینکه قریب به ۵۰ درصد از عوامل طلاق مربوط به ازدواج های غیر همسان در بین زوجین بوده است، تصریح کرد: از جمله این موارد مباحث شغلی، تحصیلی و موقعیت های اجتماعی و فرهنگی است.

وی خواستار اجباری شدن مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج شد و ادامه داد: انجام مشاوره قبل از ازدواج نیز به کاهش مشکلات در این بخش کمک می کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی اقدامات و هدفگذاری های مناسبی در استان انجام شده است که توسعه و عملیاتی سازی برنامه ها مورد تاکید است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.