صفحه اصلی / سرخط خبرها / چالش بی‌تحرکی در زنان کارمند
چالش بی‌تحرکی در زنان کارمند

چالش بی‌تحرکی در زنان کارمند

نشستن برای ساعاتی طولانی و در تمام روزهای هفته پیامدهای منفی فراوانی را در ابعاد مختلف برای زنان و مردان کارمند به دنبال خواهد داشت؛ پیامدهایی با ابعاد جسمی و روانی، این عوارض در زنان خصوصا زنانی که تحرک کمتری نسبت به دیگران دارند؛ سنگین تر و ماندگارتر است.

کارمند

‌به گزارش کسب و کار نیوز، بیان کرد: دردهای ناحیه ستون فقرات، گردن و زانو از شایع‌ترین بیماری‌ در کارمندان است. ضعف عضلات در ناحیه زانو، گردن و در ادامه ضعف در حرکت آن علل دردهای نقاط بدن است.

کاوه باشتی با بیان اینکه بی‌تحرکی و همزمان با آن فعالیت ‌عضی از عضلات خاص به طور دائم سبب ‌می‌شود تا دیگر عضلات مقابل آن دچار ضعف شود، افزود: این شرایط به وفور ‌در میان کارمندان و صاحبان مشاغل خاص دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: ضعف عضلات در نهایت سبب فشار  و احساس درد بر ستون فقرات و ناحیه کمر و گردن می‌شود.

این  فوق تخصص جراحی آسیب‌های ورزشی  همچنین به بخشی از فعالیت هیأت پزشکی ورزشی فارس در این زمینه هم اشاره و خاطرنشان کرد: زنان به نسبت در معرض بیماری‌های بیشتری قرار دارند و به طور کل ورزش و فعالیت بدنی روزانه میان بانوان کمتر رواج دارد.

باشتی که اضافه وزن و ضعف عضلات را از شایع‌ترین عوارض بی‌تحرکی و کم‌تحرکی می‌داند، گفت: هیأت پزشکی ورزشی استان خدمات پزشکی خود را  به طور عام در قالب مشاوره‌های تغذیه‌ایی و دستورات ورزشی ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر دوره‌های آموزشی ویژه برای سلامت جسم و روان بانوان برگزار می‌شود؛ چراکه سلامت و بهداشت بانوان گستره بزرگی دارد و نیازمند آموزش بیشتری در حوزه بهداشت است.

این  فوق تخصص جراحی آسیب‌های ورزشی یادآور شد: بهتر است که بانوان خود آستین‌ها را بالا زنند و فرهنگ ورزش را از سنین کم در خود و خانواده خود نهادینه کنند. به اعتقاد بسیاری از پزشکان ورزش روزانه حتی چند دقیقه و انجام حرکات کششی و نرمشی می‌تواند در داشتن اندامی سالم مفید و موثر باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.