پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / قره خانلو: پیشرفت علم در ورزش به کندی صورت می‌گیرد
قره خانلو: پیشرفت علم در ورزش به کندی صورت می‌گیرد

در حاشیه مراسم بیستمین سالگرد پژوهشگاه علوم ورزشی

قره خانلو: پیشرفت علم در ورزش به کندی صورت می‌گیرد

رئیس پیشین پژوهشگاه علوم ورزشی در حاشیه بیستمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه علوم ورزشی گفت: هرچند ورزش به نسبت گذشته علمی تر شده است اما این پیشرفت کند است و باید به آن سرعت ببخشیم.

قره خانلو

دکتر رضا قره خانلو در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه بیستمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه علوم ورزشی اظهار کرد: امروز خوشحالم که پژوهشگاه علوم ورزشی ۲۰ ساله شده و در طی این ۲۰ سال فعالیت‌های زیادی درخصوص اجرای طرح‌های پژوهشی، همایش‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجام شده است. به ویژه اینکه ما توانستیم مرکز نوآوری فناوری‌های علمی را ایجاد کنیم. امیدوارم روند فعالیت پژوهشگاه در آینده نیز به همین روال تداوم داشته باشد.

وی گفت: از سال ۶۵ که رئیس انیستیتوی ورزش بودم من شاهد این قضایا هستم که روند علمی شدن ورزش سال به سال بهتر شده است و نسبت به گذشته پیشرفت کرده اما معتقدم سرعت پیشرفت علم در ورزش به کندی صورت می‌گیرد و باید به آن سرعت ببخشیم تا بتوانیم مشکلات ورزش را به حداقل برسانیم.

قره خانلو با اشاره به برقراری ارتباط نزدیک دستگاه‌های اجرایی با دانشکده‌های علوم ورزشی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم در زمینه علمی کردن ورزش گام‌های موثری برداریم باید بخش‌های اجرایی کشور از جمله باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و جوانان با دانشکده علوم ورزشی ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی برقرار کنند تا ما بتوانیم مشکلات ورزش را کمتر کنیم.

وی در پایان پیرامون این پرسش که در حال حاضر نگاه مسئولین نسبت به علمی شدن ورزش چگونه است افزود: نسبت به گذشته شرایط خیلی بهتر شده است و تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته اما باید مسئولین بتوانند در کنار زیرساخت‌ها تاسیسات و ابزارهای رشد ورزش علمی را فراهم کنند تا ما بتوانیم در آینده به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.