صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عفو بین‌الملل: تخریب روستای خان الاحمر “جنایت جنگی” است
عفو بین‌الملل: تخریب روستای خان الاحمر “جنایت جنگی” است

عفو بین‌الملل: تخریب روستای خان الاحمر “جنایت جنگی” است

عفو بین‌الملل تخلیه روستای خان الاحمر را به منزله جنایت جنگی دانست. همزمان یک سازمان اسرائیلی مخالف اشغالگری از اتحادیه اروپا خواست فورا برای جلوگیری از تخریب این روستا وارد عمل شود.

خان الاحمر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، صالح حجازی، رئیس دفتر عفو بین‌الملل در قدس در پی صدور حکمی از سوی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درباره تایید تخلیه روستای خان الاحمر اظهار داشت: دادگاه اسرائیل با این حکم شرم‌آور رویکرد منسجم خود در مهاجرت اجباری گروه‌های فلسطینی که تنها با هدف توسعه شهرک‌های یهودی انجام می‌شود را ثابت کرد.

حجازی تاکید کرد: دادگاه اسرائیل با این حکم نه فقط ساکنان این روستا را از حقشان که در قوانین بین‌المللی انسانی ذکر شده، محروم کرد بلکه سیاست‌های تبعیض‌آمیز مسئولان اسرائیلی را نیز تایید کرد.

رئیس دفتر عفو بین‌الملل در قدس افزود: اگر جامعه جهانی اقدامات لازم برای توقف این جرم را فورا اتخاذ نکند، هزاران فلسطینی در اطراف قدس و در غور اردن با خطر مهاجرت اجباری مواجه خواهند شد.

سازمان اسرائیلی بتسیلم نیز از اتحادیه اروپا خواست جهت ممانعت از تخریب روستای خان الاحمر فلسطین و آوارگی ساکنان آن مداخله کند.

حجای العاد، مدیر این سازمان در نامه‌ای خطاب به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و همکارانش با اشاره به هشدارهای قبلی موگرینی به تل‌آویو نسبت به تخریب روستای خان الاحمر و تهدید اسرائیل به پیامدهای خطرناک اجرای این سیاستش، گفت: به نظر می‌رسد که اگر اتحادیه اروپا قصد دارد سیاست خود را به شکلی جدی ترویج دهد، این پیامدهای خطرناک باید به وضوح بیان شوند.

العاد در ادامه نامه خود اظهار داشت: اقدامات اسرائیل در راستای تخلیه منطقه سی از فلسطینی‌ها و ساخت شهرک‌ها نشانه دیگری از قصد اشغالگران برای ماندن در این منطقه و اقدامی غیرقانونی و یک‌جانبه است و اسرائیل هر روز حقوق میلیون‌ها فلسطینی را نقض می‌کند.

مدیر سازمان بتسیلم افزود: نابودی کامل جامعه فلسطین روشن‌ترین دلیل برای بی‌احترامی عمیق اسرائیل نسبت به ارزش‌های مشترکی است که اصل روابط با اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد، ما با تخریب احتمالی یک روستای فلسطینی در کمتر از یک هفته مواجه هستیم، رویدادهایی که به دنباله هم رخ می‌دهند، سرنوشت دیگر مناطق فلسطینی در سراسر کرانه باختری را مشخص می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.