صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس‌جمهوری صربستان حل مناقشه کوزوو را بسیار دشوار می‌داند
رئیس‌جمهوری صربستان حل مناقشه کوزوو را بسیار دشوار می‌داند

رئیس‌جمهوری صربستان حل مناقشه کوزوو را بسیار دشوار می‌داند

رئیس‌جمهوری صربستان تاکید کرد، حصول توافقی برای حل و فصل مناقشه کشورش با کوزوو به دلیل مخالفت اروپایی با مرزهای جدید در این منطقه بالکان دشوار خواهد بود.

الکساندر ووجیچ

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ الکساندر ووجیچ، رئیس‌جمهوری صربستان تاکید کرد، بلگراد خواستار شرایط دوستانه با کوزوو است اما اعلام استقلال سال ۲۰۰۸ آن را به رسمیت نمی‌شناسد. ووجیچ برای سفری دو روزه به کوزوو رفته است. در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال عادی‌ سازی روابط و تبادل اراضی میان طرفین مطرح شده بود.

ایده تبادل اراضی با مخالفت‌هایی همراه شد زیرا این نگرانی هست که تبادل مذکور منجر به درخواست‌هایی برای توافق‌های مشابه در این منطقه ناآرام شود. ووجیچ شنبه در جریان سفر به کوزوو تاکید کرد: برای ما رسیدن به هرگونه توافقی بسیار دشوار خواهد بود. صربستان نمی‌تواند تصمیم‌های تحمیلی از سال ۲۰۰۸ را بپذیرد.  

کوزوو زمانی که سرکوب در میان جدایی‌طلبان آلبانیایی‌تبار در ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار تن انجامید، یک استان از صربستان بود. این درگیری با مداخله ناتو که صربستان را مجبور کرد تا از این استان خارج شود، به پایان رسید. صربستان و کوزوو باید روابطشان را با هدف پیشبرد عضویت در اتحادیه اروپا ارتقا دهند. طرفین وارد مذاکراتی به میانجیگری اتحادیه اروپا شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.