صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تسهیلات چاره‌ساز نیست/باید برند تعریف کنیم
تسهیلات چاره‌ساز نیست/باید برند تعریف کنیم

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان:

تسهیلات چاره‌ساز نیست/باید برند تعریف کنیم

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: تسهیلات راه و چاره رفع مشکل اقتصاد و تولید نیست.

برند

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سید علی نادر دهقانی الوار در “نشست پشتیبان‌های طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی استان” با اشاره به اینکه چرخه‌ها و فرآیندهای حوزه اشتغال در کشور ناقص است، اظهار کرد: ما نیروی انسانی و ثروت داریم اما نمی‌توانیم آنها را با هم لینک دهیم و در این حوزه ضعف داریم و نیاز است با شبکه‌سازی در چرخه تولید این نواقص را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مجری طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی در کشور است، ادامه داد: جهاد دانشگاهی در این طرح به عنوان یک نهاد علمی سعی دارد نواقص حوزه اشتغال مشاغل خانگی در کشور را حتی به صورت پایلوت رفع کند. نقطه اتکا ما در این طرح پشتیبان‌ها هستند. اگر پشتیبان‌ها مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و در خط مقدم باشند، این طرح به موفقیت می‌رسد.

دهقانی ‌ الوار با یادآوری اینکه در لرستان ۴۵۰۰ متقاضی طرح مشاغل خانگی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که اطلاعات ۳۵۰۰ نفر از آنها ارزیابی و تایید شده، افزود: در ارزیابی که از متقاضیان ثبت ‌ نامی در این طرح انجام شد، لرستان رتبه سوم جذب متقاضیان را در بین ۹ استان پایلوت این طرح کسب کرد.

این عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی بازار فروش محصولات است، افزود: با شبکه‌سازی در فرآیند تولید و اشتغال می‌توان این نواقص را رفع کرد. در لرستان نیز این مشکل گریبان‌گیر تولیدکنندگان صنایع دستی است و برای حل آن نیاز است که برای محصولاتمان برند تعریف کنیم.

دهقانی‌الوار با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی در لرستان با مشکلاتی چون آموزش توانمندسازی و مهارت‌آموزی نیروی کار مواجه هستیم، تصریح کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی در طرح مشاغل خانگی در راستای آموزش نیروهای متخصص و فنی اقدام خواهد کرد و این دوره‌های آموزشی برای پشتیبان‌های این طرح نیز برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور بسیار بااهمیت است و اگر می‌خواهیم به نفع کشور کاری انجام دهیم، اگر  به این مرز و بوم وفا داریم و اگر نگران پیشرفت کشوریم باید در این راستا قدم برداریم، تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی دلسوز کشورند و صنایع دستی شناسنامه و هویت ما است که در صورت ساماندهی چرخه تولید این محصولات، بخش عمده‌ای از مشکلات اشتغال کشور حل خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل برخی از هنرمندان صنایع دستی در خصوص دریافت تسهیلات بانکی، افزود: تسهیلات راه چاره اقتصاد و تولید نیست؛ هنرمندان صنایع دستی برای حل مشکل تأمین مالی خود از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده کنند.

دهقانی‌الوار یادآور شد: جهاد دانشگاهی در طرح توسعه مشاغل خانگی نقش مشاور، پشتیبان، آموزش‌دهنده و رابط بین متقاضیان مشاغل خانگی و بازار فروش است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.