چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / برزگر: چاره‌ای جز لغو اعزام کشتی آزاد نبود/ باید هزینه‌ها ورزش مدیریت شود
برزگر: چاره‌ای جز لغو اعزام کشتی آزاد نبود/ باید هزینه‌ها ورزش مدیریت شود

برزگر: چاره‌ای جز لغو اعزام کشتی آزاد نبود/ باید هزینه‌ها ورزش مدیریت شود

عضو شورای فنی کشتی آزاد و چهره پرافتخار کشتی ایران با انتقاد از برخی‌ها هزینه‌ها در ورزش و در مقابل عدم اعزام تیم‌های ملی به رویدادهای مهم، خواستار نظارت و بررسی هزینه‌های انجام شده در رقابت‌های آسیایی جاکارتا شد.

منصور برزگر

منصور برزگر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لغو اعزام تیم ملی کشتی آزاد ایران به تورنمنت معتبر الکساندر مدوید در بلاروس و تبعات این اتفاق برای کشتی ایران در آستانه رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار کرد: قطعا حضور کشتی‌گیران مدنظر کادر فنی در این تورنمنت می‌توانست نقش مهمی در ارزیابی هر چه بهتر کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی مجارستان داشته باشد. قبلا دلار ۳ هزار تومان بود اما الان به ۱۵ هزار تومان رسیده ولی در مقابل بودجه فدراسیون‌ها هیچ افزایشی نداشته، بنابراین با این شرایط چاره‌ای جز لغو اعزام به رویدادهای مختلف نیست.

دارنده مدال های نقره المپیک و یک طلا و ۲ نقره جهان با بیان اینکه می‌شد جلوی بسیاری از ولخرجی‌ها را گرفت تا مانع لغو اعزام تیم‌های ملی به رویدادهای مهم شد، گفت: در همین بازی‌های آسیایی بسیاری از افراد که هیچ سودی برای ورزش ندارند با پول بیت‌المال در جاکارتا گشت و گذار کردند و بودجه مملکت را هدر دادند. این موضوع را می‌توان بررسی و مدیریت کرد. 

وی افزود: هر کدام از ادارات کل ورزش در استان‌ها را بررسی کنید می‌بینید کل بودجه‌شان فقط صرف حق و حقوق کارمندان‌شان می‌شود و هر کدام چندین و چند کارمند اضافی دارند که کاری از دست‌شان بر نمی‌آید اما حقوق بگیر هستند. چند روز پیش یکی از همین مدیران می‌گفت ۲۷ کارمند دارد اما هر وقت دست روی یکی از آن‌ها می‌گذارد تا بیرونش کند فلان مقام استانی فورا می‌آید و جلوی این کار را می‌گیرد! متاسفانه هر مسئولی آمده افراد مدنظرش را اتوبوسی با خود آورده و به هر کدام پست و مقام در رده‌های مختلف داده، همین موارد است که کار ورزش را به اینجا کشانده، معتقدم هیچ نظارتی بر دخل و خرج آن نیست.

دارنده‌ی مدال طلای بازی‌های آسیایی با تاکید بر اینکه نیازی نبود برخی از رشته‌های ورزشی به اندونزی اعزام شوند، گفت: باید رشته‌هایی اعزام می‌شدند که شانس مدال داشتند. مگر در چنین شرایطی بازی‌های آسیایی جای کسب تجربه‌ است؟ متاسفانه بودجه زیادی از ورزش در رقابت‌های اخیر به هدر رفت و لازم است بررسی دقیقی از سوی مسئولان زیربط بر چگونگی این هزینه‌کردها صورت گیرد.

عضو شورای فنی کشتی آزاد در پایان با بیان اینکه مردم از کشتی توقع دارند در مسابقات جهانی بهترین نتایج را کسب کنند تصریح کرد: این توقع بحق است چرا که مردم کاری ندارند کشتی در چه شرایطی به سر می‌برد و اصلا آیا حمایتی از کشتی می‌شود یا نه؟ دیگر نمی‌دانند چند روز مانده به رقابت‌های جهانی، اعزام‌شان به تورنمنت تدارکاتی لغو شده یا نه. امیدوارم بیشتر از این‌ها به فکر کشتی باشند و جلوی هزینه‌ها را در جاهای دیگر بگیرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.