صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / اتمام مرمت حسینیه ‌بزرگ شهر زواره
اتمام مرمت حسینیه ‌بزرگ شهر زواره

اتمام مرمت حسینیه ‌بزرگ شهر زواره

‌مدیر میراث فرهنگی شهرستان اردستان از اتمام مرمت حسینیه بزرگ شهر زواره همزمان با فرارسیدن ماه محرم خبر داد.

حسینیه ‌بزرگ شهر زواره

‌به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان‌، مهدی مشهدی مدیر میراث فرهنگی شهرستان زواره با اعلام این خبر گفت: با عنایت به اینکه شهر تاریخی زواره دارای دو حسینیه تاریخی بزرگ و کوچک است و همه ساله در ایام محرم آئین‌های عزاداری ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان با شکوه خاصی در این حسینیه برگزار می‌شود، با برنامه ریزی‌های به عمل آمده کار مرمت حسینیه بزرگ زواره امروز به اتمام رسید.

وی در رابطه با عملیات مرمت این حسینیه تاکید کرد: ‌با مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، مرمت پشت بام و بنای اصلی حسینیه و همچنین کار مرمت سر در اصلی ورودی حسینیه و همچنین تزئینات کاهگلی دیوارها به مدت ۲ ماه به انجام رسید.

شهر تاریخی زواره دارای یکی از منحصر به فردترین بافت‌های تاریخی شهرهای کویر مرکزی ایران بشمار رفته و دارای خانه‌های تاریخی، مساجد تاریخی و حسینیه های تاریخی ارزشمندی است.

حسینیه بزرگ زواره مربوط به دوره صفوی است و در زواره، محله میدان بزرگ، جنب امامزاده یحیی و مسجد کرسی واقع شده است. این اثر تاریخی و منحصربفرد در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۰۵۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.