صفحه اصلی / سرخط خبرها / گردشگری گل و گیاه از مهم‌ترین ظرفیت‌های مازندران
گردشگری گل و گیاه از مهم‌ترین ظرفیت‌های مازندران

گردشگری گل و گیاه از مهم‌ترین ظرفیت‌های مازندران

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری مازندران گفت: مهم‌ترین ظرفیت مازندران با توجه به شرایط اقلیمی حاکم، گردشگری گل و گیاه است.

گل و گیاه

«مهران حسنی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که توجه به ظرفیت‌ها و گونه‌های مختلف گردشگری در استان از مباحث مهم بوده است، اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین محورهای گردشگری در مازندران با توجه به اقلیم و ظرفیت‌ها بحث گردشگری گل و گیاه است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران در شورای گردشگری، مازندران به‌عنوان گردشگری گل و گیاه مطرح شد، لازمه اجرایی کردن و حمایت از این گردشگری کسانی بوده که در حوزه پرورش گل و گیاه هستند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری مازندران گفت: با تقویت برند گل و گیاه، همکاری سازمان کشاورزی و اتحادیه‌های گل و گیاه می‌توان به عنوان یک نشان در حوزه گردشگری مازندران روی آن کار کرد.

حسنی با اشاره به این‌که با حضور در نمایشگاه‌های مختلف، رویدادها که توسط میراث‌فرهنگی و سایر نهادها برگزار می‌شود، می‌توان گل را با نماد زیباشناسی نشان داد، خاطرنشان کرد: عرضه گل و گیاه به بازدیدکنندگان و مخاطبان نمایشگاه‌ها باعث جلب توجه بیشتر به حوزه گردشگری گل و گیاه می شود.

وی ادامه داد: امسال پیشنهاد شده تا در ستاد سفر نوروزی استان نمایشگاه های مختلف را برپا کنیم؛ به ویژه در ایام تعطیلات نوروز با توجه به وجود گردشگر می توان در مکان های مختلف نمایشگاه گل و گیاه را برپا و بازدید خوبی را همراه داشته باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران با تاکید بر این که بحث گردشگری کشاورزی و روستایی جدا از اوقات فراغتی که برای گردشگران به وجود می آید؛ از موارد مهم بوده که باید توجه خاصی به آن داشت، افزود: می توان در کنار اقتصاد کشاورزی یک مکمل درآمدی اقتصاد گردشگری برای روستاییان به وجود آورد.

حسنی خاطر نشان کرد: یک سوم جمعیت گردشگر ما در روستاها اقامت پیدا می کنند؛ بنابراین می توان از این ظرفیت ها در روستاها به ویژه روستاهای هدف از گردشگری کشاورزی و گل و گیاه برای اقتصاد درآمدی استفاده کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.