صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / پارک های علم و فناوری ایران از جایگاه بالایی برخوردارند
پارک های علم و فناوری ایران از جایگاه بالایی برخوردارند

رئیس انجمن جهانی پارک های علمی:

پارک های علم و فناوری ایران از جایگاه بالایی برخوردارند

رئیس انجمن جهانی پارک های علمی(IASP) گفت: پارک های علم و فناوری ایران از لحاظ کمی و کیفی از جایگاه بالایی در بین کشورهای دنیا برخوردارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ،«جوزف پیکه» (Josep Pique) در حاشیه برگزاری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری در اصفهان افزود: ایران از لحاظ تعداد پارک های علم و فناوری با کشورهایی مانند برزیل، اسپانیا و چین برابری می کند و این به معنای فعال بودن تولید علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در این کشور است.

حدود ۴۳ پارک علم و فناوری در کشورمان فعال است.

رئیس انجمن جهانی پارک های علمی همچنین با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی را باید از مدارس ابتدایی و متوسطه آغاز کرد، گفت: لازم است که کودکان و نوجوانان از طریق بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری با مقوله نوآوری، فن آفرینی و کارآفرینی آشنا شوند.

پیکه با اظهار خشنودی از برگزاری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارک های علمی در اصفهان تاکید کرد: بانوان ایرانی حضور فعال و چشمگیری در این عرصه دارند که بازتاب جهانی خوبی خواهد داشت.

سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.

در این کنفرانس سه روزه، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفیرانی از بیش از ۳۰ کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری ۵۰ کشور جهان حضور داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.