صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد یورویی قطر در اقتصاد آلمان
سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد یورویی قطر در اقتصاد آلمان

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد یورویی قطر در اقتصاد آلمان

امیر قطر در نشست اقتصادی آلمان و قطر در برلین اعلام کرد، کشورش ۱۰ میلیارد یورو در اقتصاد آلمان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

امیر قطر مرکل

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری آناتولی، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در نهمین نشست اقتصادی و سرمایه‌گذاری آلمان و قطر در شهر برلین که با حضور آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان برگزار شد اعلام کرد،۱۰ میلیارد یورو در اقتصاد آلمان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

تمیم بن حمد در این نشست گفت‌: قطر تمایل دارد در پنج سال آتی ۱۰ میلیارد یورو در اقتصاد آلمان سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری در بخش‌های خودرو، تکنولوژی‌های نوین و بانک داری که نقاط قوت اقتصاد آلمان هستند انجام خواهد شد.

این سرمایه گذاری هنگفت در حالی است که چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر، قطر را تحریم کرده‌اند و این امر به اقتصاد دوحه آسیب جدی زده است.

قطر همچنین عزم خود را برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچک و متوسط آمان جزم کرده است در حالی که سرمایه‌های این کشور طی سال‌های گذشته در بخش‌های صنعتی یا مالی آلمان متضرر شده است؛ از جمله در “دویچه بانک” از بزرگترین بانک‌های آلمان که این روزها با مشکلات مالی مواجه است.

به دنبال قطع روابط چهار کشورهای مذکور با قطری این کشور مجبور شده به هم پیمانان دورتری توجه کند و آلمان امروز سومین شریک تجاری بزرگ دوحه بعد از آمریکا و چین است که میزان مبادلات تجاری میان دو کشور از سال ۲۰۱۱ بیش از دو برابر شده و به ۲٫۸ میلیارد یورو رسیده است.

مرکل در این نشست بر طرح‌هایی برای احداث اسکله تخلیه گاز مایع در آلمان تاکید کرد. قطر بزرگترین صادر کننده گاز مایع در جهان است.

در حاشیه این نشست رهبران دو کشور دیداری نیز با هم داشتند که در آن نسبت به قطع کمک‌های مالی برخی از کشورها به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی “آنروا” ابراز تاسف کرده و بر حمایت از مسائل انسانی تاکید کردند.

۳۱ اوت وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کمک‌های مالی خود را به “آنروا” به صورت کامل قطع می‌کند.

امیر قطر و صدر اعظم آلمان در این نشست راه‌های تقویت همکاری استراتژیک میان دو کشور به ویژه‌ در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را بررسی و در مورد آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه‌ اوضاع انسانی یمن، سوریه، لیبی و فلسطین تبادل نظر کردند.

در خصوص سوریه هم دو طرف نسبت به فاجعه انسانی در صورت حمله به ادلب، آخرین منطقه تحت کنترل مخالفان هشدار دادند.

مرکل و تمیم بر اهمیت حل بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از طریق گفت‌وگو به منظور برقراری ثبات منطقه و نیز تکیه بر راه‌های سیاسی به عنوان راه‌حل همه اختلافات تاکید کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.