صفحه اصلی / استان ها / زنجان / تجارت استان زنجان اغلب با کشورهای همسایه است
تجارت استان زنجان اغلب با کشورهای همسایه است

مدیرکل گمرک استان زنجان:

تجارت استان زنجان اغلب با کشورهای همسایه است

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: تجارت استان زنجان اغلب با کشورهای همسایه است و تحریم‌ها بر آن اثر چندانی ندارد.

تجارت

حمید احمدی، اظهار کرد: در حال حاضر کشور با مسائل و مشکلات اقتصادی روبه‌رو است، به همین دلیل برداشتن گام‌های موثر و عملی در راستای توسعه اقتصادی کشور، ضروری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر گمرک دو وظیفه مهم دارد، ادامه داد: اجرای قوانین و مقررات در حوزه‌های مختلف صادرات، واردات و ترانزیت یکی از وظایف گمرک است، به طوری که قریب به ۴۰ قانون از جمله قوانین امور گمرکی، قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون و مقررات امر صادرات و واردات، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده که برخی کالاها را شامل می‌شود، توسط این اداره‌کل به اجرا در می‌آید.

وی افزود: همچنین دیگر وظیفه گمرک تسهیل و توسعه در امر تجارت است، به طوری که قوانین و مقررات در راستای تسهیل امر تجارت به درستی اجرا شود که نتیجه آن تسهیل، روان و شفاف‌سازی تجارت است. با توجه به برخی مشکلاتی که در حوزه اقتصادی ایجاد شده بود، گمرک با توان بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد؛ چرا که انجام صحیح وظایف توسط گمرک با رشد اقتصادی کشور تاثیر مستقیمی دارد و از آنجایی که رشد اقتصادی برآیند مجموع فعالیت‌ تجاری استان‌ها است، می‌توان نتایج فعالیت‌های گمرک را در توسعه منطقه‌ای، رونق تولید و اشتغال استان‌ها شاهد بود.

احمدی با بیان اینکه گمرک در توسعه استان زنجان تاثیر به‌سزایی دارد، گفت: در استان زنجان اداره‌کل گمرک بیشتر با واحدهای تولیدی ارتباط دارد و تجارت استان اغلب با کشورهای همسایه است که تحریم‌ها نیز تاثیر چندانی بر آن نخواهد داشت و علی‌رغم مشکلات موجود گمرک استان از سال گذشته تاکنون همواره رو به رشد بوده، به طوری که فقط در بخش صادرات در چهار ماهه ابتدایی امسال شاهد افزایش ۱۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: صد درصد مراجعه‌کنندگان این اداره‌کل را تولیدکنندگان استان تشکیل می‌دهد که حمایت از تولیدکنندگان، اشتغال را هم حمایت می‌کند و کارشناسان گمرک همواره این اصل را مدنظر قرار می‌دهند.

مدیرکل گمرک استان زنجان یادآور شد: سال گذشته روند فعالیت‌های گمرک رو به رشد بوده و امیدواریم که این روند مثبت همچنان ادامه داشته باشد؛ چرا که تاثیر مثبت تجارت را می‌توان علاوه‌ بر منطقه در کل کشور نیز مشاهده کرد و نیز امیدواریم در پایان امسال که با همکاری دیگر ارگان‌های دخیل در امر تجارت استان، شاهد صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری از گمرک استان باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.