صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بزرگترین عملیات نظامی نیروهای “سوریه دموکراتیک” با مشارکت آمریکایی‌ها در رقه
بزرگترین عملیات نظامی نیروهای “سوریه دموکراتیک” با مشارکت آمریکایی‌ها در رقه

بزرگترین عملیات نظامی نیروهای “سوریه دموکراتیک” با مشارکت آمریکایی‌ها در رقه

نیروهای سوریه دموکراتیک بزرگترین عملیات امنیتی را در استان رقه با مشارکت سربازان آمریکایی انجام دادند.

نیروهای کرد سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیروهای سوریه دموکراتیک با حمایت سربازان آمریکایی بزرگترین عملیات امنیتی را در استان رقه انجام دادند.

به گفته منابع مخالف سوری، ممنوعیت آمدوشد در این شهر از ساعت شش صبح تا ساعت ۱۰ اجرا شد و همچنین نیروهای سوریه دموکراتیک ورودی‌های شهر رقه را بسته و تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کردند. به گفته این منابع، احتمالا ممنوعیت آمدوشد در این شهر به طور کامل اجرا شود.

یکی از منابع کرد اعلام کرد که دلیل این عملیات امنیتی، بازداشت باندهای زیرزمینی داعش و شبکه‌های تروریستی است که با انفجارهای اخیر این استان در ارتباط هستند.

یکی از ساکنان شهر الطبقه در استان رقه سوریه گفت: هیچ کسی در خیابان‌ها نیست. هیچ خودرویی هم دیده نمی‌شود و فروشگاه‌ها بسته هستند.

فعالان سوری نیروهای سوریه دموکراتیک و یگان‌های مدافع خلق کرد را به اجرای بزرگترین عملیات امنیتی در استان رقه با هدف گرفتن سلاح و بازداشت جوانان برای عضوگیری اجباری از آن‌ها متهم کردند. همچنین ده‌ها تن در شهرک‌های غرب این استان بازداشت شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان نیز اعلام کرد که ده‌ها داوطلب در شرق فرات که به صورت اجباری در نیروهای سوریه دموکراتیک عضو شده‌اند به خاطر ترس از انتقام‌گیری باندهای داعش قراردادهایشان را با این نیروها فسخ کرده‌اند.

از سوی دیگر روسیه بارها به آمریکا هشدار داد که نیروهایش آماده حمله به مناطقی هستند که ده‌ها سرباز آمریکایی در آنجا مستقرند.

آمریکا نیز در پیامی به مسکو اعلام کرده که بهتر است حضور نظامی آمریکا در سوریه را به چالش نکشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.