صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / عراق حمله به کنسولگری ایران را محکوم کرد

عراق حمله به کنسولگری ایران را محکوم کرد

وزارت امور خارجه عراق حمله و تعرض تظاهرکنندگان عراقی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره را محکوم کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: پیش از چنین حمله‌ای کارکنان کنسولگری ایران این مکان را ترک کرده بودند و تا آنجا که اطلاع‌ داریم، مشکلی برای دیپلمات‌های ایرانی به وجود نیامده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تعرض مهاجمان ناشناس و تحریک شده به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در بصره اظهار کرد: متأسفانه این خبر صحت دارد و حمله و تهاجم وحشیانه و به آتش کشیدن ساختمان سرکنسولگری ایران خسارات مالی زیادی به بار آورد. البته بر اساس تمهیدات اندیشیده شده قبلی  و تهدیدات انجام شده از روز قبل، خوشبختانه تاکنون خبری از آسیب دیدن کارکنان این مکان دیپلماتیک دریافت نکردیم.

قاسمی ضمن محکوم کردن این اقدام خلاف موازین و با یادآوری مسئولیت خطیر دولت عراق در حفاظت از اماکن دیپلماتیک، در عین حال نسبت به دست‌های آشکار و پنهانی که در صدد تخریب روابط دوستانه دولت و ملت ایران و عراق هستند، هشدار داد و از دولت عراق خواست هر چه سریع‌تر نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات آمران و عاملان این جرم سنگین اقدام کنند. ‌

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد: با توجه به اطلاع و هشدار قبلی به مقامات دولت عراق، بدیهی است مسئولیت هرگونه اهمال و تعلل امنیتی بر عهده دولت عراق بوده و انتظار داریم در شناسایی و اشد مجازات مهاجمین تعجیل کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.