به گزارش کسب و کار نیوز، طاهر موهبتی در دومین روز اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران که در بیمارستان قائم(عج) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بایستی مدیران سازمان، برنامه عملیاتی سازمان بیمه سلامت را جدی بگیرند. در واقع این طرح به صورت گروهی برنامهریزی شده و همگی باید به آن پایبند باشند. یکی از موضوعات مهم دیگر، بحث سازمان الکترونیک است که باید جدی گرفته شود. درواقع تا پایان آبان ماه سال جاری، پایلوت الکترونیک کردن دادهها در شهر اصفهان به پایان خواهد رسید و پس از آن باید در دیگر استانها اجرایی شود.
وی ادامه داد: در واقع باید خدمات از تولید خدمت تا صورتحسابها الکترونیک شود. از سویی دیگر بحث استحقاقسنجی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. از سویی دیگر پایگاهی به صورت مجازی شکل گرفته و آنچه که مدنظر قانونگذار بوده تا حدودی عملی شده است.
رئیس سازمان بیمه سلامت کشور خاطرنشان کرد: مدیران استان باید در حوزه کارگاههای بالینی حضور فعال داشته باشند. نکته دیگر توجه به تماسها با شماره تلفن ۱۶۶۶ است. درواقع این خط تماس، ابزار ما برای گفتوگو با مردم و استفاده از نظرات مردم است.
وی تصریح کرد: اطلاعرسانی ما به مردم مناسب نیست و متاسفانه مردم از حقوق شهروندی خود آگاهی ندارند، بنابراین مطالبهای نیز نخواهند داشت و موجب میشود هیچکدام از اقداماتمان را به درستی انجام ندهیم. ما بایستی سازمانی مشتریمدار و پاسخگویی باشیم و به شکایتهای مردم رسیدگی کنیم.
موهبتی با بیان این که «ما میتوانیم یارانه را هدفمند کنیم»، افزود: کسی که وضعیت مالی خوبی دارد نباید از یارانه سلامت استفاده کند؛ چراکه ظلم به دیگر اقشار جامعه است. باید مدیران سازمان با نمایندگان مجلس ارتباط مناسبی داشته باشند. برای نمونه زمانی که ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اوراق برای سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته میشود به دلیل ارتباط مناسب ما با نمایندگان مجلس است.
وی گفت: بایستی ارتباط مدیران سازمان با نمایندگان مجلس بسیار نزدیکتر باشد تا نمایندگان مجلس ما را به عنوان رفرنس قبول داشته باشند. همچنین ارتباط با خبرنگاران در این زمینه بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه یک بازوی جدی در زمینه اطلاعرسانی ما هستند.
رئیس سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: مدیران باید نیروی انسانی، شرایط رفاهی، آموزش و… را جدی بگیرند. درواقع پرداخت در زمینه نیروی انسانی نوعی سرمایهگذاری محسوب میشود. کارمند باید بداند که دیده میشود و برای وی ارزش قائل میشویم. از نکات مهم دیگر، بحث مشتریمداری است. باید نسبت به مشتری دلسوز بود. درواقع مدیران استانها باید در مراکز حضور یابند و از نزدیک نسبت به شرایط مردم آگاهی کسب کنند.
موهبتی افزود: نباید مدیران سازمان بیمه سلامت هراسی در اجرای قانون داشته باشند. تا به امروز همه اقداماتی که در سازمان سلامت انجام شده مبتنی بر قانون بوده و همگی در یک راستا حرکت کردیم.
وی تصریح کرد: درواقع برای روند بهتر اقدامات، مدل پویا و نظام بیمهای چند پایه سلامت، تدوین شده و برای چند تن از مدیران فرستاده شده است تا در این راستا دیدگاههای خود را مطرح کنند. ما اصرار بر مدل خاصی نداریم بلکه برنامهای با مشورت افراد صاحبنظر ارائه خواهیم داد و پس از آن با بررسیهای لازم به اجماع خواهیم رسید.
انتهای پیام