صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کاظمی: کسانی که به دنبال فریب افکار عمومی بودند به طرح شفافیت آرا اعتقاد نداشتند
کاظمی: کسانی که به دنبال فریب افکار عمومی بودند به طرح شفافیت آرا اعتقاد نداشتند

کاظمی: کسانی که به دنبال فریب افکار عمومی بودند به طرح شفافیت آرا اعتقاد نداشتند

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان ۱۷۰ امضا ولی داشت ولی فقط ۵۲ رأی آورد، گفت: آنهایی که خود به دنبال فریب افکار عمومی بودند به طرحی که امضا کرده بودند اعتقاد نداشتند.

سیدحمیدرضا کاظمی

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مخالفت مجلس با یک فوریت طرح شفافیت رای نمایندگان گفت: طرح شفافیتی که بعضی از دوستان با نگاهی خاص به دنبال آن بودند با حدود ۱۷۰ امضا شکل گرفت و تقریبا مدتی هم در افکار عمومی استفاده شد و ولی زمانی که در مجلس به رأی گذاشته شد، همان آقایانی که امضا کرده بودند به آن رأی ندادند و فقط ۵۲ رأی آورد که در نهایت طرح رد شد.

وی افزود: بنده جزو امضاکنندگان نبودم و اعتقاد دارم هر نماینده ای به سهم خودش باید بر اساس نظرش رأی بدهد از این رو اینکه با یک حرکت پوپولیستی مردم را فریب دهیم که دنبال شفاف سازی هستیم و در بین مردم مصاحبه کنیم اما به عنوان امضاکننده در صحن به طرح رأی ندهیم پسندیده نیست.

نماینده مردم پلدختر در مجلس خاطرنشان کرد: نماینده باید آزاد باشد و با حجت شرعی رأی دهد. اما طراحان این طرح می خواهند افکار عمومی را فریب دهیم. نماینده باید تحقیق و بررسی کند و جوانب کار را سنجیده و منافع مردم را در نظر بگیرد و با توجه به فهم خود رأی دهد. این روال از اول انقلاب بوده است البته این موضوع که افرادی به دنبال فریب افکار عمومی هستند و در صحن رأی نمی دهند باید بررسی شود.

کاظمی همچنین یادآور شد: آنهایی که خود به دنبال فریب افکار عمومی بودند به طرحی که امضا کرده بودند اعتقاد نداشتند. مشکلات فعلی کشور در زمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است و ما انتظار داریم نمایندگان فکر خود را روی هم بگذارند و طرح‌ها و لوایحی ارائه دهند که کشور را از مشکلات اصلی خارج کند نه طرح هایی که به سود مردم نیست و فایده برای جامعه ندارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: نمایندگانی که طرح شفافیت آرا نمایندگان را امضا کرده‌اند، بهتر است رای خود را به صورت شفاف اعلام کنند تا مشخص شود کدام نمایندگان به این طرح در مجلس رای نداده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.