صفحه اصلی / وزیر دفاع انگلیس در کابل: به ساخت افغانستانی قدرتمند متعهدیم

وزیر دفاع انگلیس در کابل: به ساخت افغانستانی قدرتمند متعهدیم

ویلیامسون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس در جریان بازدید از نیروهای کشورش در کابل این اظهارات را بیان کرد. براساس بیانیه دولت انگلیس، ۱۰۰ نیروی انگلیسی هفته گذشته وارد کابل شدند و ویلیامسون را در سفر سه‌ روزه به افغانستان همراهی می‌کنند.

این ۱۰۰ نیرو جزو ۴۴۰ نیرویی هستند که نخست‌وزیر انگلیس در نشست ماه ژوئیه ناتو برای عملیات ناتو در افغانستان متعهد شد. در این بیانیه آمده است: انگلیس نقشی راهبردی در ناتو دارد و با افزایش نیروها، انگلیس سومین مشارکت‌کننده بزرگ در افغانستان با حدود ۱۱۰۰ پرسنل است. ما قاطعانه به ساخت افغانستانی که یک شریک امنیتی قدرتمند برای دهه‌های آتی است، متعهدیم. یک افغانستان امن و با ثبات به حفظ امنیت خیابان‌های انگلیس هم کمک می‌کند.

 او گفت: افزایش سطح نیروهای انگلیسی نه تنها بر تعهدمان در افغانستان و امنیت منطقه تاکید می‌کند، بلکه تاکیدی بر نیروهای ائتلافی است که برای ۷۰  سال سنگ‌بنای دفاعی ما بوده است. هزاران تن از پرسنل ما شانه به شانه نیروهای ائتلاف ناتو در سراسر جهان ایستاده‌اند. آنهایی که اینجا در افغانستان هستند تنها یک نمونه از اقدامات “بریتانیای جهانی” است.      

وزیر دفاع انگلیس همچنین با اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله، مدیر اجرایی افغانستان با تاکید بر تعهد انگلیس به امنیت و ثبات در افغانستان دیدار کرد.

انتهای پیام  

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.