صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به سخنان اخیر نیکی هیلی

واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به سخنان اخیر نیکی هیلی

نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به آنچه روز گذشته از سوی نیکی هیلی، نماینده آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مبنی بر قصد ترامپ برای حضور و سخنرانی در شورای امنیت درباره ایران مطرح شد، واکنش نشان داد.

غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل

به گزارش کسب و کار نیوز، متن بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل به شرح زیر است:

قصد آمریکا برای سوء استفاده از دستورکار چند دهه‌ای “خاورمیانه” که همواره به موضوع اشغال فلسطین به عنوان ریشه همه بحران‌های منطقه اختصاص داشته است، نشانه بارزی از سوء استفاده آمریکا از این نهاد بین المللی می باشد.

در فقدان یک دستورکار مورد اجماع مصوب، آمریکا با سوء استفاده از جایگاه خود به عنوان یکی از دارندگان کرسی دائم و همچنین عنوان رئیس دوره‌ای شورا، سعی در تحمیل اراده یک جانبه گرایانه خود بر این ارگان را دارد که اقدام آشکاری است در جهت زورگویی، تهدید و قلدری در روابط بین الملل. دولتی که به سیاست
‌هایش در خروج از موافقت‌نامه‌ها و نهادهای بین المللی شهره است، و بر همین اساس با زیر سوال بردن چندجانبه گرایی، امنیت معاهدات بین المللی را نقض می‌کند و به طرز مضحکی برای ملت‌های دیگر درباره چگونگی پایبندی به تعهدات بین المللی شان سخنرانی می‌کند.
ادعای ضد ایرانی دولت آمریکا در منطقه در حالی صورت می گیرد که تجاوز این کشور به عراق، حضور در افغانستان، اشغال غیرقانونی حدود یک سوم خاک سوریه و حمایت بی قید و شرطش از کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در یمن صرفا نمونه‌هایی از نقش ویرانگر و بی‌ثبات کننده آمریکا در خاورمیانه است.

این خبر تکمیل می‌شود

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.