صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مقتدی صدر خواستار نشست اضطراری پارلمان عراق درباره بصره شد
مقتدی صدر خواستار نشست اضطراری پارلمان عراق درباره بصره شد

مقتدی صدر خواستار نشست اضطراری پارلمان عراق درباره بصره شد

به دنبال تشدید اعتراضات مردمی در استان بصره،رهبر جریان صدر عراق امروز (پنجشنبه) خواستار تشکیل جلسه اضطراری پارلمان جدید درباره این استان شد.

مقتدی صدر

به گزارش کسب و کار نیوز،‌ به نقل از سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق خواستار تشکیل جلسه اضطراری پارلمان جدید با حضور نخست وزیر و برخی مسؤولان و وزرا درباره استان بصره شد.

صدر در بیانیه‌ای گفت که خواهان تشکیل جلسه فوری و علنی حداکثر تا روز یکشنبه برای بررسی اوضاع این استان است. وی همچنین حضور نخست وزیر، وزیر کشور، وزیر بهداشت، وزیر منابع آبی، وزیر مسکن، ساخت و ساز و شهرداری، استاندار بصره و معاونان آن و رئیس شورای این استان را در این جلسه برای دستیابی به راه‌حلی ریشه‌ای و فوری خواستار شد و گفت: در غیر این صورت همه آنها باید پست خود را ترک کنند حتی اگر دوره‌شان پایان نیافته باشد.

صدر با بیان اینکه باید برای دستیابی به تفاهم درخصوص برخی پرونده‌های مهم، افزایش سهم آبی و غیر آن، چه در بصره و چه در دیگر استان‌ها با کشورهای همسایه از طریق هیئت‌های رسمی همکاری کرد، حفاظت از نهادهای دولتی در بصره به ویژه بندرها و فرودگاه‌ها را در برابر مداخلات خارجی و غیر رسمی خواستار شد.

صدر به موضع‌گیری قاطعانه‌ای تهدید کرد که به ذهن هیچ کس خطور نمی‌کند و عرش فاسدان و کسانی که برای خون مردم ارزشی قائل نیستند را به لرزه در خواهد آورد. وی ادامه داد: ما هرگز کوتاهی نخواهیم کرد.

رهبر جریان صدر خواستار اعتراض و تظاهرات صلح‌آمیز  در کنار اهالی بصره در زمان مشخصی شد که بعدا آن را اعلام می‌کند.

استان بصره از چند ماه پیش شاهد تظاهرات مردمی است که خواهان فراهم شدن خدمات و در راس آن آب سالم آشامیدنی و برق هستند و این امر به مداخله نیروهای امنیتی منجر شد که در اثر آن تعدادی از تظاهرکنندگان کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.