صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / رحیمی : موضوع ادلب در اجلاس سه جانبه مطرح خواهد شد
رحیمی : موضوع ادلب در اجلاس سه جانبه مطرح خواهد شد

رحیمی : موضوع ادلب در اجلاس سه جانبه مطرح خواهد شد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی خارجی مجلس با بیان اینکه موضوع ادلب در اجلاس سه جانبه ی ایران ترکیه و روسیه مطرح می شود گفت: رسیدن به روش واحد در مقابله با آمریکا درباره سوریه در اجلاس سه جانبه در دستور کار است که با توجه به موقعیت استراتژیک روسیه برگزاری اجلاس اهمیت زیادی دارد.

علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی در گفت و گو با ایسنا،  با اشاره به اجلاس سه جانبه ایران و روسیه و ترکیه گفت: به نظر می‌رسد موضوع ادلب و کار در فاز نظامی و تبیین آینده سوریه بعد از جنگ اهمیت زیادی دارد، موضوع مهمی که سوریه و ائتلاف برای برون رفت از بحران سوریه بر آن تمرکز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مذاکرات درباره ی آینده‌ی سوریه در چند محور دنبال می شود گفت: ساختار سیاسی سوریه شامل قانون سیاسی، انتخابات و تعیین وضعیت کردها در کنار بازسازی زیر ساخت های سوریه در سطح ملی، محلی و منطقه ای از محور های مورد بحث در اجلاس سه جانبه است.

رحیمی ادامه داد این موضوعات را بازیگران مهم در آزادسازی سوریه دنبال می کنند تا برای عبور از بحران سوریه به وضعیت بازسازی کمک کنند. همچنین روند بازسازی مناسبات سوریه و بازگشایی در این کشور نیز محورهای مورد گفت و گو در اجلاس محسوب می‌شود.

این عضو هیئت رییسه مجلس ادامه داد: با توجه به ائتلاف راهبردی ایران ترکیه و روسیه درباره وضعیت سوریه، اجلاس سه جانبه در برون رفت از وضعیت این کشور می‌تواند تاثیر گذار باشد . وی با یاد آوری اینکه در این اجلاس مناسبات دوجانبه ایران و روسیه هم دنبال می شود گفت:  قاعدتا این اجلاس در بعد بین‌المللی هم اثر گذار خواهد بود علاوه بر این تاثیر مهمی در حوزه ساختار سیاسی و بازسازی روند برون رفت در موضوع ادلب هم تاثیر گذار است البته موضوع ادلب در سطح کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد ولی به هر حال باید به دستور واحدی در مقابله با آمریکا رسید.

رحیمی در پایان مجددا به اهمیت موقعیت استراتژیک سوریه اشاره و اظهار کرد:  این موضوع در اجلاس سه جانبه نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.