صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کواکبیان: برخی با ما عکس سلفی می‌گیرند اما زنبیل‌شان را جای دیگری می‌گذارند
کواکبیان: برخی با ما عکس سلفی می‌گیرند اما زنبیل‌شان را جای دیگری می‌گذارند

مخالفت نمایندگان با فوریت طرح شفافیت آرا

کواکبیان: برخی با ما عکس سلفی می‌گیرند اما زنبیل‌شان را جای دیگری می‌گذارند

در حالی که موافقان طرح مربوط به شفافیت آرای نمایندگان بر لزوم اطلاع مردم از رأی نمایندگان تأکید داشتند و آن را نشان دهنده نگاه مجلس بر لزوم شفافیت بر تمامی امور می‌دانستند، مخالفان معتقد بودند این طرح جامع نیست و تمامی امور نمایندگان را پوشش نمی‌دهد، همچنین نظارت استصوابی شورای نگهبان را تشدید می‌کند.

کواکبیان

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس در موافقت با فوریت این طرح گفت: این طرح از معدود طرح‌های مجلس است که هر سه جریان سیاسی داخل مجلس آن را امضا کردند. وقتی بنده و آقای حاجی دلیگانی طرحی را امضا کنیم یعنی جزء نوادر مجلس است. ایشان هم ۱۲۰ امضا برای این طرح جمع کردند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید از شفافیت بترسیم و واهمه داشته باشیم، گفت: در مجالس قبلی که دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی نبود رأی نمایندگان با قیام و قعود و بالا رفتن دست‌ها مشخص می‌شد و هر کسی پای رأیی که می‌داد می‌ایستاد. ما هم باید در اتاق شیشه‌ای باشیم. خوب است که دقت را بالا ببریم. قطعا نتیجه این اتفاق آن است که جریان سیاسی کشور به سمت تحزب رود.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: همان طور که قبلا گفتم برخی با ما عکس سلفی می‌گیرند اما زنبیل‌شان را جای دیگری می‌گذارند. چرا مردم را گول می‌زنید. هر جا عکس می‌گیرید همانجا بایستید و هر جا نظری می‌دهید پای آن بایستید.

کواکبیان ادامه داد: مردم باید بدانند وقتی یک نفر آقای ظریف را جاسوس خطاب می‌کند چه کسانی با او همراهی می‌کنند. یا اینکه برخی معتقدند از دستور کار خارج شدن طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی پیام بدی داشت. حال اینکه طرح اعاده اموال نامشروع بسیار ضعیف بود و حق را به سازمان مخصوصی می‌داد. اگر قوه قضاییه، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی ضعیف است آن را قوی کنید.

وی شفافیت را بهترین هنر برای بیان خواسته‌های واقعی مردم دانست و گفت: برخی می‌گویند که اگر این طرح تصویب شود نظارت استصوابی شورای نگهبان گریبانگیر آن نمایندگانی می‌شود که رأی نمی‌دهند اما اگر نماینده‌ای از این نظارت می‌ترسد رأی ندهد.

نماینده تهران درباره فوریت این طرح گفت: ما این طرح را از ابتدای مجلس دهم دنبال کردیم. اکنون دو سال و سه ماه از این دوره مجلس می‌گذرد. هر چه زودتر آن را تصویب کنید پیام روشنی به مردم می‌دهد که ما همه طرفدار شفافیت هستیم.

نمایندگان مجلس در نهایت با یک فوریت طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۱۹ آیین‌نامه داخلی مجلس مربوط به شفافیت آرای نمایندگان مخالفت کردند. این طرح به صورت عادی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.