چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سمنان / وجود ۶۰ مدرسه کمتر از ۸ دانش‌آموز در سمنان
وجود ۶۰ مدرسه کمتر از ۸ دانش‌آموز در سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان در آستانه مهر اعلام کرد:

وجود ۶۰ مدرسه کمتر از ۸ دانش‌آموز در سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از وجود 60 مدرسه با کمتر از 8 دانش‌آموز در این استان خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که با تامین سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان ضمن کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی، کیفیت آموزشی در این مدارس کم‌جمعیت را نیز افزایش دهیم.

مدرسه

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد دستورانی در آستانه بازگشایی مدارس در نشست خبری، جمعیت دانش‌آموزان این استان را بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: سال تحصیلی جدید، فعالیت 1100 مدرسه استان با بیش از ۵۰۰۰ کلاس درس و ۷۸۰۰ معلم از اول مهرماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به بازنشسته شدن سالانه ۴۰۰تا ۵۰۰ معلم و فرهنگی این اداره کل تصریح کرد: تلاش ما بر این بوده که با بازگشایی مدارس هیچ کلاس درسی در استان بی‌معلم و هیچ مدرسه‌ای بدون مدیر نباشد.

وی با اشاره به وجود زمزمه‌هایی در خصوص کمرنگ‌تر شدن برنامه‌های حوزه پرورشی، با رد این شایعه گفت: این شایعات هیچ محلی از اعراب ندارد و نه تنها برنامه‌های این حوزه تضعیف نخواهد شد بلکه با به‌کارگیری نیروی انسانی بیشتری در این بخش به دنبال تقویت حوزه پرورشی در مدارس هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تخصیص یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و خرید امکانات برای هنرستان‌های این استان خبر داد و اضافه کرد: باتوجه به اهمیت موضوع، روزآمدکردن تجهیزات و امکانات آموزشی هنرستان‌ها از اولویت‌های اداره کل در این بخش بوده است. رشته‌های این هنرستان‌ها عمدتا متناسب با بازار کار منطقه است و در همین راستا اجرای طرح‌های “هر دانش آموز یک مهارت” و طرح “ایران مهارت”در مدارس استان اجرایی و در سال تحصیلی جدید نیز تداوم می‌یابد.

دستورانی، سهم رشته‌های مهارتی از جمعیت دانش‌آموزی این استان را ۴۷ درصد اعلام کرد و گفت: ۵۳ درصد دانش‌آموزان استان نیز در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از افزایش ۲ برابری ظرفیت دانشگاه فرهنگیان این استان خبر داد و گفت: این مهم با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای سیستم تعلیم و تربیت در استان انجام شده است.

وی از پرداخت کامل حقوق دانشجو-معلمان در این استان خبر داد و تصریح کرد: پرداخت اضافه‌کارها، پرداخت حقوق حق‌التدریس‌ها، بروز کردن حقوق و مزایای سربازمعلم‌ها و..از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مالی و اداری است.

دستورانی با بیان اینکه ۶۶درصد پاداش فرهنگیان بازنشسته استان پرداخت شده است، افزود: ماباقی پاداش فرهنگیان بازنشسته استان نیز در آینده نزدیک تامین و پرداخت خواهد شد.

وی از تامین جیره غذایی ۳ ماهه اول مدارس شبانه‌روزی در این استان خبر داد و گفت: ۴۰ آموزشگاه شبانه‌روزی در استان وجود دارد که جیره غذایی همه آنها برای سه ماهه پاییز تامین شده و جیره‌های فصول دیگر نیز به موقع تامین و تحویل خواهد شد. حدود ۲۴۰۰ دانش‌آموز در ۴۰ آموزشگاه شبانه‌روزی این استان تحصیل می‌کنند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.