صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / هزینه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی در پروژه‌های مرزی اردبیل
هزینه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی در پروژه‌های مرزی اردبیل

هزینه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی در پروژه‌های مرزی اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تاکنون 1500 میلیارد ریال در پروژه‌های مرزی بخش آب استان اردبیل هزینه شده است.

سرمایه‌گذاری

«اصغر سلیمان‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیشرفت پروژه‌های مهار آب‌های مرزی اظهار کرد: شبکه آبیاری و زهکشی خدافرین با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجراست که تاکنون برای این پروژه ۱۰ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: سد تازه‌کند که هم‌اکنون به پیشرفت ۸۹ درصد رسیده است آماده آبگیری است که برای این پروژه نیز ۷۳۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در مورد سد عمارت با پیشرفت ۸۷ درصد تصریح کرد: این سد نیز که در شمال استان اردبیل در حال اجراست با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

سلیمان‌زاده از آبگیری قریب‌الوقوع سد احمدبیگلو نیز خبر داد و گفت: این سد نیز با پیشرفت ۹۵ درصد و سرمایه‌گذاری یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

 وی به شبکه سد احمدبیگلو نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز که تا سال ۹۲ تقریبا ۱۱ درصد پیشرفت داشته در این پنج سال به پیشرفت ۸۸ درصدی رسیده و ما برای تکمیل آن ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در مورد تأمین آب شرب پایدار برای شهرهای استان اردبیل خاطرنشان کرد: برای شهرهای اردبیل و سرعین آب شرب مورد نیاز از طریق سد یامچی و به میزان ۳۵ میلیون مترمکعب و چاه‌های واقع در دشت زرناس به میزان ۱۲ میلیون مترمکعب تأمین می‌شود.

سلیمان‌زاده از راه‌اندازی چهار دستگاه بارج شناور برای برداشت آب از لایه‌های بالایی سد یامچی خبر داد و گفت: برج آبگیر نیز با پیشرفت ۸۰ درصد با هدف ارتقای کیفیت آب شرب اردبیل در حال اجراست و ما برای تأمین کسری آب شرب اردبیل در افق ۱۴۲۵ انتقال آب از سد شهریار را پیگیری می‌کنیم.

وی به تأمین آب شرب مشگین‌شهر از طریق خیاوچایی و نهر خاتون اشاره کرد و گفت: برای افق ۱۴۲۵ بالغ بر ۱۳ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز است که از طریق سد احمدبیگلو، اهل ایمان و سبلان تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خاطرنشان کرد: برای تأمین آب شرب نیر از طریق چاه‌های واقع در منطقه بولاغلار و نمین و عنبران آبرسانی به این دو شهر نیز در حال انجام است که امیدواریم به سرعت مشکلات آبرسانی به شهر عنبران و پایداری آب نمین برطرف شود.

سلیمان‌زاده افزود: تأمین آب شرب شهر گرمی از طریق کانال اصلی مغان به تصفیه‌خانه به ظرفیت ۱۵۰ لیتر در ثانیه انجام می‌شود و در افق ۱۴۲۵ پیش‌بینی تأمین آب از طریق سد تازه‌کند نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: آب شرب شهر خلخال در افق ۱۴۲۵ از طریق سد بفراجرد و تصفیه‌خانه آب شرب خلخال که هم‌اکنون به روش BOT توسط بخش خصوصی در حال اجراست تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: در افق ۱۴۲۵ برای پایداری آب شهرستان کوثر نیز عملیات انتقال آب از طریق سد گیوی و احداث تصفیه‌خانه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.