چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / حمایت از نوآوری و خلاقیت ، توسعه کارآفرینی و رونق اقتصادی را به دنبال دارد
حمایت از نوآوری و خلاقیت ، توسعه کارآفرینی و رونق اقتصادی را به دنبال دارد

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل:

حمایت از نوآوری و خلاقیت ، توسعه کارآفرینی و رونق اقتصادی را به دنبال دارد

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل اظهارکرد: جهاددانشگاهی اردبیل با درک درستی از نیازهای روز منطقه و کشور نسبت به جذب و حمایت از فعالان حوزه گیاهان دارویی استان اردبیل برای توسعه علمی در قالب فناوری‌های نوین گام برداشته است.

حمایت از نوآوری و خلاقیت ، توسعه کارآفرینی و رونق اقتصادی را به دنبال دارد
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: در تلاش هستیم با فعالیت‌های تاثیرگذار، جایگاه و منزلت جهاددانشگاهی را در کشور ارتقا بخشیم.
مهران محمدی با بیان اینکه استان اردبیل با برخورداری از سه دشت حاصل‌خیز و مستعد اردبیل، مشکین شهر و مغان، از لحاظ پوشش گیاهی جزء مناطق منحصر به فرد کشور است، اظهار کرد: با توجه به توانمندی بالقوه این استان، جهاددانشگاهی به تاسیس مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهت تحقیقات و فرآوری گیاهان دارویی به‌منظور استخراج مواد اولیه و تولید داروهای مورد نیاز کشورمان اقدام کرده است.
وی بر شدت بخشیدن به فعالیت‌های این مرکز که پیامد آن اشتغال و ارتقاء بهره‌وری از پتانسیل‌های منطقه با کمک فناوری‌های نوین است، اشاره و تصریح کرد: این نهاد سعی دارد در کاهش مشکل بیکاری استان و اقدامات متمرکز این حوزه سهیم باشد و برای تبدیل دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارایه به بازار نقش خود را ایفا کند.
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه حمایت از ۱۵ شرکت فناور با ۲۶ طرح و ایده فناورانه از برنامه‌های میان مدت مرکز رشد است ادامه داد: ارایه آموزش‌های مهارت محور و توانمند‌سازی فعالان این حوزه را می‌توان از برنامه‌های کوتاه مدت نام برد که در رسیدن به برنامه اصلی و چشم‌انداز بلند مدت این مرکز که تولید بیش از ۱۵ عنوان داروی گیاهی است یاری نماید.
محمدی افزود: بسترسازی برای تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، توسعه کارآفرینی و رونق اقتصادی را در کشور و استان به دنبال دارد و می‌تواند جایگاه مرکز رشد اردبیل را در کشور به عنوان ۵ مرکز اول جهاددانشگاهی ارتقاء بخشد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.