صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تمرکز اقتصادهای برتر دنیا بر صنایع دانش‌بنیان
تمرکز اقتصادهای برتر دنیا بر صنایع دانش‌بنیان

معاون پژوهشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان متذکر شد

تمرکز اقتصادهای برتر دنیا بر صنایع دانش‌بنیان

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بیان این‌که اکنون کشورهای اقتصادی برتر فاقد صنایع سنگین بوده و روی صنایع دانش بنیان تمرکز کردند، گفت: ما هم در استان به این سمت حرکت کرده و تلاش داریم دانش خود را به فناوری و ثروت تبدیل کنیم.

دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز، علی عجمی در «دومین همایش کنفرانس ملی تنش شوری در گیاهان و راهکارهای توسعه کشاورزی در شرایط شور»،  اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها با حضور صنایع، سازمان‌ها و بخش خصوصی می‌تواند به ایجاد ارتباط دانشگاه، جامعه و صنعت کمک کند.

وی با بیان این‌که دانشگاه شهید مدنی نزدیک به ۳۰ سال است که در عرصه علمی فعالیت می‌کند، افزود: این دانشگاه دارای ۲۷۰ نفر عضو هیئت علمی و نزدیک به دو هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی تکمیلی و دکترا است.

عجمی در عین حال اظهار کرد: دانشگاه شهید مدنی به عنوان دومین دانشگاه استان، خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان ارائه می‌دهد و طبق آخرین رتبه بندی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان رتبه ۱۶ کشوری را در بین دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داده است و امیدوارم با تلاش و پشتکار رتبه‌ی دانشگاه را ارتقا دهیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با اشاره به اهداف برگزاری همایش‌های علمی در دانشگاه، گفت: در این همایش‌ها پژوهشگران، اساتید و دانشجویان می‌توانند ایده‌ها و نظریات خود را در قالب مقاله بیان و از تجربیات سایر پژوهشگران استفاده کرده و برای خود شرکای تحقیقاتی پیدا کنند.  

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به تغییر نگرش‌ در نظام آموزشی کشور، دانشگاه شهید مدنی عزم خود را جزم کرده تا در راستای دانشگاه‌های مهارتی حرکت کند.  

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: دانشگاهیان می‌توانند پروژه‌های تکمیلی و دکترای خود را به سمت چالش‌های سازمان‌ها سوق داده و مشکلات آن‌ها را حل کنند.

عجمی ادامه داد: برای انجام کارهای کاربردی و توسعه‌ای باید بخش خصوصی ورود کرده و از ایده‌های دانشجویان حمایت شود تا نظریات خود را به نمونه مقبول و محصولات دانش بنیان تبدیل کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تاکید کرد: لزوم حرکت در این سمت برقراری ارتباط با مجموعه‌های درگیر با دانش بنیان است.   

وی بیان کرد: همایش تنش‌های شوری به دنبال همایش کاربردی می‌تواند ارتباط بین صنعت و دانشگاه را مستحکم کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.