به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی نوروزیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در بیمارستان قائم(عج) مشهد برگزار شد، در خصوص نحوه خدماتدهی بیمه سلامت، اظهار کرد: افرادی با نام بیمه سلامت با مردم تماس گرفته و میگویند ما برای شما دفترچه بیمه صادر کردهایم. پیش از این نیز گفتهایم سازمان بیمه سلامت خدمات خود را تنها در دفاتر پیشخوان ارائه میکند.
وی ادامه داد: افرادی که تماس گرفته و خود را به عنوان نماینده سازمان بیمه سلامت معرفی میکنند، این کار تماماً کذب و کلاهبرداری است.
نوروزیان با اشاره به راهاندازی سامانه ارتباط مردمی ۱۶۶۶ بیمه سلامت، تصریح کرد: از مواردی که میشود در این سامانه اعلام کرد همین است. ما اساساً به این شیوه پولی از مردم دریافت نمیکنیم، تنها هزینه دریافتی پول دفترچه است که آن هم ۲۰۰ تومان در دفاتر پیشخوان برای صدور دفترچه گرفته میشود و هیچ عددی بیشتر از این نیست.
وی در خصوص شکایتهای رسیده در سامانه، بیان کرد: روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تماس با سامانه ۱۶۶۶ گرفته میشود که تعداد تماس و آمارها متفاوت است، مثلاً در روزهای تعطیل تعداد تماس کمتر است.
مدیرکل ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات و بازرسی بیمه سلامت ایران، افزود: از این تعداد تماسها ۵ تا ۱۰ مورد شکایت یا تقدیر است که مراجعهکننده با حضور در دفاتر پیشخوان راضی از برخورد همکاران ما در دفاتر بوده است.
وی اضافه کرد: این سامانه ۲۴ ساعته بوده و به هیچ عنوان وقفه در کار سامانه نیست، بلافاصله شکایتی و درخواستی ثبت میشود. در سامانه همان استانی که فرد تماس گرفته است، به صورت آنلاین در خواست را به سازمان بیمه کل سلامت همان استان ارجاع میدهند و در زمان مقرری پاسخ آن داده میشود و از طریق کد رهگیری میتواند شکایت یا درخواست خود را پیگیری کند.
نوروزیان با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت شکایات سازمان بیمه سلامت، گفت: حدود یک ماه پیش سامانه ای به طور رسمی راه اندازی کردهایم که در سامانه ۱۶۶۶ چند اتفاق مثبت افتاده است و بیمه شدگان سازمان می توانند تماس بگیرند و راهنمایی بگیرند.
وی اضافه کرد :اگر مراجعه کننده از دفتر پیشخوانی شکایتی داشته باشد میتوانند شکایات خود را در سامانه ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کند.
انتهای پیام