به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، در ماه مذکور ۱۵هزار و ۲۳۷ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۶۱ درصد در بخش کالا و ۳۹ درصد در بخش خدمات بود. از مجموع شکایات دریافتی ۲۲ درصد به صورت حضوری، ۵۶درصد تلفنی و ۲۲ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است . در عین حال پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۴ هزار و ۸۳۲ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است. همچنین از کل شکایات قابل پیگیری۱۷ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۰ درصد متخلف، ۳۶ درصد غیرمتخلف و ۱۷ درصد در دست بررسی است. بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و صادر نکردن صورتحساب است.
بیش از ۲۴۸ هزار فقره بازرسی از صنوف کشور در مرداد ماه انجام شد
تعداد کل بازرسی ها از صنوف سراسر کشور در مرداد ماه سال جاری ۲۴۸ هزار و ۴۸۴ فقره بود که ۱۵ هزار و ۵۴۳ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۱۷۷ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال تشکیل شده است .