صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتقاد سه نخست‌وزیر سابق لبنان از مواضع عون درباره تشکیل دولت
انتقاد سه نخست‌وزیر سابق لبنان از مواضع عون درباره تشکیل دولت

انتقاد سه نخست‌وزیر سابق لبنان از مواضع عون درباره تشکیل دولت

سه نخست وزیر سابق لبنان در بیانیه مشترکی نقطه‌نظرات رئیس جمهور این کشور درباره ساختار تشکیل دولت جدید را مورد انتقاد قرار دادند.

میشل عون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از النشره، نجیب میقاتی، فؤاد سنیوره و تمام سلام، سه نخست وزیر سابق لبنان در بیانیه مشترکی به نقطه‌نظرات میشل عون، رئیس جمهور این کشور درباره ساختار تشکیل دولت اعتراض کردند.

سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان روز دوشنبه ساختار تشکیل دولت جدید را معرفی کرد که با مخالفت‌هایی از سوی عون مواجه شد.

آنها گفتند، در قانون اساسی کشور تصریح نشده که رئیس جمهور برای تشکیل دولت معیار تعیین کند. 

 روز دوشنبه پس از اینکه حریری “ساختار دولت متحد ملی” را تحویل داد، عون با استناد به استانداردهایی که برای ساختار دولت و “براساس منافع مردم لبنان” تعیین کرده بود، درباره ساختار دولت نقطه‌نظراتی ایراد کرد.

سه نخست وزیر سابق لبنان در بیانیه‌ای اعلام کردند، اشاره عون به استانداردهایی که برای تشکیل دولت تعیین کرده، جایی در قانون ندارد.

این سه سیاستمدار لبنانی تاککید کردند: ماده ۶۴ قانون اساسی تصریح دارد که نخست وزیر باید رایزنی‌های پارلمانی را برای تشکیل دولت انجام و با رئیس جمهور دستور تشکیل آن را صادر کند. نخست وزیر مکلف در سایه این بحث و بررسی‌ها و نقطه‌نظرات فراکسیون‌های سیاسی و بدون پایبندی به استانداردهای خارج از احکام قانون اساسی، طرح تشکیل دولت را پایه‌ریزی می‌کند و سپس طرح را به منظور مشورت برای صدور دستور تشکیل آن با رئیس جمهور در میان می‌گذارد.

در ماه مه عون از حریری، رهبر “جریان المستقبل” خواست دولت جدید را تشکیل دهد اما تاکنون تشکیل دولت به دلیل اختلافات میان گروه‌های سیاسی انجام نشده است.

انتهای پیام 

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.